Kundtjänstmedarbetare inom teknisk support
Elon Group AB / Kundservicejobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elon Group AB i Örebro,
Stockholm,
Lidingö,
Kalmar,
Malmö eller i
hela Sverige Trivs du i en serviceinriktad roll med varierande arbetsuppgifter och i nära kontakt med våra kunder?
Om Elon Group
Elon Group har under året slagits samman med Electra och har nu kontor på tre orter i Sverige, Stockholm, Örebro och Kalmar.
Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av omtanke för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning av arbetsinsatser, bra ledarskap samt bra kommunikation.
Publiceringsdatum2022-11-15Dina arbetsuppgifterI den här rollen har du dagligen direktkontakt med våra kunder över hela Sverige och du hanterar dina ärenden med en känsla för service och effektivitet.
Under 2023 och framåt står avdelningen inför flera förändringar med ny ärendehantering och nya arbetssätt. Under uppstarten kommer du att delta i utbildningsprogram för felsökning och återrapportering. Du ska vara driven och engagerad för att ta dig an de nya arbetsuppgifterna och kunna medverka i mindre interna projekt för att utveckla avdelningen.
Dina arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:
- Serviceinstruktioner och teknisk information till slutkund, serviceverkstad och butik för luftvård (LVP) & vitvaror/hushållsartiklar
- Ärendehantering/återrapportering
- Regelbunden kontakt med verkstäder kring felsökning och rådgivning.
Rollen är placerad i Örebro eller Kalmar. Arbetsuppgifterna kan del av tid ske på distans.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, positiv och gillar att arbeta med människor. Du har lätt för att presentera och kommunicera information. Du ska ha erfarenhet av service och underhåll av tekniska produkter eller vitvaror/luftvård. Kanske har du arbetet som vitvarutekniker eller elektriker. Du ska ha goda administrativa kunskaper.
Vidare tycker du det är roligt med kundkontakt och att konsultativt hjälpa andra.
Som person är du strukturerad i sättet du planerar och lägger upp ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga i arbetet med kollegor, såväl som i ditt bemötande med kunder och återförsäljare. Vidare är du lösningsorienterad och kan identifiera kundens behov och komma med förslag på lösningar.
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, då kontakten med kunder och återförsäljare kräver det.
Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka. Tillträde: snarast möjligt Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagELON Group AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/39".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Elon Group AB (org.nr 556654-6213)
Arbetsplats Elon Huvudkontor, Administration/personal
Kontakt Jimi Högfeldt, HR-ansvarig
010-2204158 Jobbnummer 7172161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.