Kundtjänstmedarbetare i Göteborg sökes

Citysälj Sverige AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Citysälj Sverige AB i Göteborg, Borås, Varberg, Helsingborg, Västerås eller i hela Sverige

Söker du jobb på kundtjänst? Vi kan förvänta dig ett omväxlande arbete med kunden i centrum.
Kundtjänsten är aktiv inom avtalshantering, och ärenden kommer att bestå av både interna frågor (adressändring, fakturafrågor osv.) samt externa frågor (den faktiska hjälpen kunden behöver).
Observera att detta inte är ett callcenter med system där man klickar sig fram till rätt svar och sedan tar nästa kund i luren - vi arbetar med mer komplexa frågeställningar och varje ärende är unikt.

Vi utbildar givetvis all ny personal inom både arbetsuppgifterna samt interna systemen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att hjälpa kunder via telefon och e-post, arbetsuppgifterna består bland annat av att:
• Ta emot inkommande samtal men även ringa utgående samtal
• Besvara mail från kunder
• Granska dokument och underlag.
• Assistera kunder med fakturafrågor, orderhanteringar m.m.
• Viss försäljning av avtal (inkommande samt förnyelse)

Vi söker dig som är serviceinriktad och drivs av att göra dina kunder nöjda, du har en positiv inställning och en god verbal förmåga. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete och har lätt för att anpassa dig i nya situationer och i kontakten med andra.

Du är snabbfotad i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med kunder och tredje part är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har god telefonvana och du är duktig på att bemöta människor.

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:
• Gymnasiekompetens och ha slutfört dina studier.
• Ett gediget intresse för problemlösning.
• Förmåga att förklara på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
• En empatisk och tålmodig personlighet.
• Mycket goda kunskaper i Svenska såväl i tal som i skrift.
• Tycka om att ta ansvar och arbeta självständigt.
• Stresstålighet och känna dig trygg med att använda telefon och dator.

Ett krav är att du finns tillgänglig relativt omgående då vi behöver någon som kan vara på plats mycket snart.

Erfarenhet av kundtjänstarbete eller annat administrativt arbete är meriterande.

Välkommen med din ansökan redan idag!

För kunds räkning söker Citysälj Sverige AB nu en Kundtjänstmedarbetare stationerad i Göteborg.

Om arbetsgivaren och arbetet:
Vi har sedan 15 år arbetat inom samma affärsområde och säljer en uppskattad produkt med tillhörande tjänster. Omköpsfrekvensen är hög vilket tyder på nöjda kunder.
Arbetsplatsen är på vårt kontor i centrala Göteborg med 6 anställda idag - Vi behöver nu en ny kundtjänstmedarbetare då en ur vårt arbetslag valt att läsa vidare på universitet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, dagtid 8-17. Tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2017-09-04

Ersättning
Fast månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18
Ange följande referens när du ansöker: GBG-KUNDTJÄNST

Kontakt
Andrea Svensson 0317876210

Företag
CITYSÄLJ SVERIGE AB

Adress
CITYSÄLJ SVERIGE AB
Petersbergsgatan 19
50430 Borås

Kontorsadress
Petersbergsgatan 19

Jobbnummer
3676489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Citysälj Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Citysälj Sverige AB: