Kundtjänstmedarbetare/handläggare till Försäkringskassan i Åmål

Poolia Sverige AB / Kundservicejobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Åmål, Säffle, Grums, Årjäng, Karlstad eller i hela Sverige

För uppdrag till Försäkringskassan i Åmål söker vi nu kundtjänstmedarbetare/handläggare. Uppdraget är på heltid och pågår i 3 månader med chans till förlängning.

Är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs med möten över telefon?
Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-08-25

Om tjänsten
Försäkringskassan är en av landets största myndigheter med ca. 14 200 medarbetare. Försäkringskassan administrerar de försäkringar och bidrag som ingår i socialförsäkringen i Sverige. Vi söker nu ett flertal kundtjänstmedarbetare/handläggare till avdelningen GF Kundmöte i Åmål.

Uppdraget beräknas pågå i 3 månader, med chans till förlängning. Arbetet är heltid med arbetstiderna kl. 08.00-16.30. Uppdraget startar med en introduktionsutbildning på 8 dagar med start 2021-10-01.

Arbetet avser utföras i Försäkringskassans lokaler i Åmål, men p.g.a rådande omständigheter kan dock arbetet komma att utföras på distans helt eller delvis.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta mot Försäkringskassans partners, där du hjälper dem att identifiera sina behov samt ge dem allmän och specifik information, i huvudsak via telefon, men även via mail. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av uppdraget är att informera och ge support i Försäkringskassans självbetjäningstjänster för att skapa och ge rätt förutsättningar så att de själva ska kunna sköta sina ärenden.

Ansvarig chef kommer att tillsammans med handledare vägleda och stötta vid eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen.

Vem är du?
Vi söker dig som:
* har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
* har minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad
* har god datorvana
* har erfarenhet av att arbeta i telefon
* är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
* har god kommunikativ förmåga
* har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
* förstår och värdesätter människors olikheter
* trivs med möten över telefon

Om verksamheten
Har du frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Marie Mähler på Poolia i Karlstad.

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60771".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Jobbnummer
5921585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: