Kundtjänstmedarbetare/Affärsrådgivare - Kundtjänst Digital

Proffice Partner Solutions / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Partner Solutions i Stockholm, Norrköping, Örebro, Linköping, Nacka eller i hela Sverige

Placering; Stockholm, Solna

Organisatorisk placering
ME Försäljning
SME & Affärsstöd
Kundservice
Kundtjänst Digital

PostNord - tidigare Posten Norden - bildades 2009 genom samgåendet mellan Post Danmark A/S och Posten AB. Koncernen erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och har en omsättning på cirka 42 miljarder SEK och drygt 40 000 medarbetare.

Verksamheten bedrivs i affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik och Informationslogistik. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med huvudkontor i Solna, Sverige. www.postnord.se

Mångfald är en naturlig del i PostNord-koncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Posten Meddelande Kundservice bygger för framtiden och söker nu ytterligare en kundtjänstmedarbetare/affärsrådgivare till vår enhet Kundtjänst Digital.

Enheten startades upp under hösten 2011 i syftet att möta våra kunder i nya kanaler och vägleda kunderna i Postens nya digitala tjänster.

Kundtjänst Digital består idag av 7 medarbetare och en kundtjänstchef som tillsammans bygger upp enheten för att möta kundens behov.

Enheten har ett försäljningsuppdrag med anpassad bearbetningsstrategi i det digitala kundmötet och är en första linjens supportfunktion till kund. Enheten har också ett nära samarbete med tjänsteägare, produktion och teknisk support för att leverera kundservice av världsklass. Kundservice arbetar aktivt med ständiga förbättringar och tillämpar LEAN som en del av det dagliga arbetet.

Vi söker Dig som är drivande och målinriktad med en ambition att bidra till att enheten överträffar sina mål och blir en förebild för andra digitala kundtjänster.

Du ska ha hög kunskap om service och försäljning kombinerad med förståelse för sociala medier och en känsla för hur man agerar i dessa medier.

Då enheten ännu är i sin linda är det viktigt att Du trivs med en föränderlig arbetsmiljö och är en person som tänker "utanför lådan".

Kunskap/kompetens före anställning:
Bra språkliga kunskaper (mycket bra i muntlig /skriftlig framställning på svenska och engelska)

God kommunikatör (förmåga att uttrycka sig på ett sätt som gör att oavsett vem kunden är så når budskapet fram på rätt sätt)

Utbildning i Ekonomi, Handel eller Marknadsföring

Goda säljkunskaper. Vana vid att driva egen försäljning samt skapa merförsäljning vid kundkontakter (tidigare entreprenör?)

Tidigare erfarenhet från digital kundtjänst är meriterande. Högt IT-kunnande (kunskap om tekniker, plattformar, operativsystem etc.etc.) Van användare av internet, mobila tjänster och sociala medier/nätverk

Kunskap/kompetens att lära omedelbart:
Produkter, system, tekniker och rutiner använda på Posten
Postens affär, koncernen PostNord och de fyra affärsområdena samt den koncernövergripande strategin.
Verktyg så som CARE, DISC, SPIN

Nödvändiga egenskaper:
Serviceinriktade med starkt fokus på försäljning
Hög social kompetens
Självgående i mening att ta eget ansvar, mod, ambitiös och drivande
Lösningsorienterad
Tålmodig och pedagogisk (stresstålig så tillvida att kunna hantera flera saker samtidigt)
Nyfiken och skapande
Intresse av sociala medier/nätverk (vana dvs. själv aktör)
Kunna växla uttryck utifrån kanal och kund
Flexibel och förändringsbenägen

Beskrivning Ansvarsområden/Arbetsuppgifter:
Proaktivt arbeta med kundkontakter via flera olika digitala kanaler. Arbetet innebär både muntlig som skriftlig kommunikation

Ge kunderna högsta möjliga service genom att hjälpa kunden till en bättre lösning, hantera ett problem eller ge önskad information

Proaktivt arbeta med merförsäljning på inkommande "samtal" samt att regelbundet arbeta med uppsökande försäljning vid kampanjer och liknande

Ta ansvar för att driva separata projekt tilldelade från kundtjänstchefen

Arbeta för att förbättra Postens kommunikation med sina kunder genom att hela tiden verka för förändringar som ger kunden en bättre upplevelse

Dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till övriga kollegor och verka för att erfarenhetsutbyte sker kontinuerligt

Verka för ett gott samarbetsklimat på avdelningen och med andra enheter

Verka för ett gott utbyte och nära samarbete med Internetkanalen

Agera som proaktiv referens till MTU (Marknad- och tjänsteutveckling) och kunna delta i projekt som drivs av denna

Företräda Posten och dess värderingar

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-04-13

Kontaktperson för detta jobb
Anna Stenlund 0733- 434688

Sista ansökningsdatum: 2012-04-30

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 200301585
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Stenlund, 0733434688

Företag
Proffice Partner Solutions

Adress
Proffice Partner Solutions

Jobbnummer
1213808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Partner Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Partner Solutions: