Kundtjänstmedarbetare/administratör på 60% till Spendrups Restau

Magna AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Kundtjänstmedarbetare/administratör på 60% till vår kund Spendrups Restaurangservice. Restaurangservice är den avdelning inom Spendrups Bryggeri AB som utför installationer, reparationer och service av Spendrups dryckesanläggningar och flaskkylar hos restaurangkunder. Uppdraget är att säkerställa en god kvalité och bästa dryckesupplevelse för kunden. Restaurangservice har totalt ca 60 anställda varav ett 40-tal personer är servicetekniker. För att administrera och planera kundernas servicebeställningar finns en servicegrupp samt tillhörande verkstad och lager.

Administrationen/Helpdesk på Restaurangservice tar emot felanmälningar ifrån kunder, fördelar serviceorder till tekniker, beställer reservdelar till tekniker och kunder. De sköter också uppgifter såsom uppföljning av teknikernas rapportering, fakturering, uppdatering av inventarieregister samt ger administrativ support till kunder, tekniker och säljare. Mycket arbete sker i deras affärssystem M3 samt i Officepaketet med varierande uppgifter såsom statistik, uppföljning och registervård.

Med kunden i fokus och personlig service löser de alla förfrågningar utifrån visionen Ett bryggeri i Världsklass!

Arbetets omfattning:
Visstidsanställning, deltid 60%. Start så snart som möjligt till 2017-12-31, med möjlighet till förlängning
Arbetstiderna är flexibla så länge man jobbar 24 timmar/vecka, mellan kl.8-17 mån-fre.
Du blir anställd som konsult via Magna och placerad på Spenrups huvudkontor i Vårby och rapporterar till Administrativ chef Restaurangservice.

Kundföretaget
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB.

Din profil
Bakgrund & erfarenhet
• Krav på erfarenhet av kundkontakt
• Meriterande om du arbetat med administrativa uppgifter bl.a. register och systemhantering.
• Datorvana samt goda kunskaper i Office.
• Erfarenhet av ERP system är meriterande.

Personliga egenskaper
• Du behöver vara en social person med hög grad av servicekänsla då kontaktytorna internt såväl som externt är stora. Du kommer ha daglig kontakt med Spendrups kunder, Restaurangservicetekniker, Säljare inom Restaurang, Restaurangservice verkstad samt andra avdelningar internt.
• Du är stresstålig och duktig på att strukturera ditt arbete.
• Du tar eget ansvar och behåller servicekänslan i alla lägen.
• Känner dig bekväm med att följa dokumenterade rutiner och kan prioritera eller ta hjälp att prioritera inkomna ärenden löpande.
• Arbetar bra både självständigt så som i grupp.

Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 7533
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen emma.henriksen@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A

Jobbnummer
3789485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: