Kundtjänstmedarbetare
Neopost Sverige AB / Butikssäljarjobb / Solna
2012-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2018-04-13) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Neopost Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Norrköping,
Sundsvall,
Göteborg eller i
hela Sverige Neoposts strategi är att sätta kunden i fokus i alla våra aktiviteter. Vår vision gällande kundtjänst är att ligga i topp avseende kompetens, svarstid och bemötande. Det skall vara smidigt och trevligt att kontakta och kommunicera med Neopost. Vi söker dig som "brinner för" att alltid ge kunden bästa möjliga service. Vi driver varje avdelning som en egen P&L och inom CCS ser vi också varje samtal som en affärsmöjlighet där vi erbjuder servicekontrakt, förbrukningsvaror samt portoförsäkringar. Vi arbetar mot gemensamma mål, där du blir en viktig del i att vi uppnår dem. Du får en central servicefunktion inom företaget och kommer att hantera ett stort antal kundsamtal per dag.
Ansvarsområden:
• Ge service till våra kunder via telefon och mail
• Support och felanmälan av våra frankeringsmaskiner samt registrera servicearbeten i vårt affärssystem
• Ta emot inkommande tillbehörsbeställningar och lägga order i vårt affärssystem
• Hantera saldoförfrågningar i vårt affärssystem
• Hantera kundprospekt via vår web
• Vara behjälplig med allmänna kontorsgöromål samt vid behov ge service internt
Publiceringsdatum2012-06-14Profil• Serviceminded och kundfokuserad, du drivs av att ge bra service externt såväl som internt
• Driven och förmåga att hantera ett högt tempo och många olika arbetsuppgifter samtidigt
• Strukturerad och ordningssam
• Intresserad av att lösa tekniska problem
• Initiativförmåga och vilja att hjälpa till och ställa saker till rätta
• Positiv och social
Utbildning - & kompetenskrav:
• Erfarenhet från att arbeta med kundtjänst och service, gärna via telefon
• Minimum 3 årigt gymnasium
• God datavana och erfarenhet från att arbeta i IT- system
• Behärskar väl Word och Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Fördel om du har arbetat med telefonförsäljning/teknisk support
Vi sätter högt värde på din personlighet. I gengäld kan Neopost erbjuda en spännande tjänst mitt i hetluften med möjligheter till en skandinavisk och internationell karriär såväl som ett antal anställningsförmåner.
Vi önskar att du tillträder i augusti. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Roman som är Teamledare för gruppen på 073-523 57 21. Skicka din ansökan till:
j.roman@neopost.se .
Välkommen med din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-21
Ansökan kan skickas till e-postadress:
j.roman@neopost.seFöretagNeopost Sverige AB
AdressNeopost Sverige AB
Box 1126
17122 SOLNA
KontorsadressIndustrivägen 5
SOLNA
Öppnas i nytt fönster
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-445 97 80
E-postadress:
info@neopost.se Jobbnummer 1272132
Observera att sista ansökningsdag har passerat.