Kundtjänstmedarbetare

Zoovillage AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zoovillage AB i Stockholm

Vi söker dig som vill arbeta som kundtjänstmedarbetare på Zoovillage.com huvudkontor i centrala Stockholm. Rollen innebär i stora drag att du besvarar på frågor från våra kunder via mejl och även hanterar kundreturer fysiskt.
Vi ser helst att du har tidigare arbetserfarenhet av rollen, det är även meriterande om du arbetat inom detaljhandeln.
Egenskaper/kunskaper vi söker hos dig är:
Effektiv
Noggrann
Stresstålig
Problemlösningsorienterad
Ansvarstagande
Skinn på näsan
Strukturerad
Ej rädd för att ta i när det blir högsäsong/mycket att göra
Flytande tal och skrift på svenska såväl och engelska

Vi erbjuder endast service över mejl till våra kunder, så det är viktigt för oss att du är van att arbeta framför dator, i olika system och skriver flytande på svenska och engelska. Vi säljer inom Norden, det vill säga Sverige, Finland, Danmark och Norge. Där varje land kan ha specifika kriterier rörande service, köpvillkor, hantering, etc.
Förutom att svara på kundärenden per mejl kommer du hantera kundreturer, det vill säga att du packar upp och återställer plagg som kommer i retur till oss.
Du har även all typ av kundkontakt; det kan gälla returer vi inte godkänner, ta kontakt med kunder rörande frågor kring deras order, reklamationshantering, med mera.
Reklamationer tillhör även kundtjänstmedarbetares ansvarsområde. Hantera dem fysiskt, godkänna/neka mot kund och hantera mot leverantör. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detta.
Att arbeta som kundtjänstmedarbetare på Zoovillage innebär inte att man svarar på mejl hela arbetsdagen, utan det innebär också fysisk hantering av varor, vilket är viktigt att ta i åtanke när man söker rollen då det är både en stillasittande tjänst likväl som fysisk. Det går även i perioder kopplat till försäljningen hur mycket frågor vi har att besvara på mejl och returer att göra.
Våra arbetstider är måndag till fredag, från kl 8.00-17.00, det vill säga klassiska arbetstider. Helgdagar och övertid kan tillkomma vid rea-perioder och stora handelsdagar.
Vi söker dig som vill arbeta heltid hos oss och utvecklas inom organisationen. Givetvis ser vi att du ska vara med och utveckla vår service! Effektivisera den internt och förbättra den mot kund.
Zoovillage är en e-handel och har varit återförsäljare av varumärken ända sedan starten 1998. Visionen har alltid varit att erbjuda det bästa urvalet av klassiska och moderna kläder av hög kvalitet från internationella och nordiska varumärken. Vår e-handelsbutik riktar sig till män och kvinnor, killar och tjejer, i Sverige och till hela Norden. Sortimentet speglar sig av dagens aktuella mode och trender. Idag har vi ett handplockat urval av kläder, skor och accessoarer från över 100 olika varumärken.
I din ansökan till oss är det viktigt att du skickar med ditt CV, personligt brev och en motivering till varför du söker arbetet.

Publiceringsdatum
2020-09-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-25

Adress
Zoovillage AB
Storängsvägen 23
11542 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Kundtjänstmedarbetare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Zoovillage AB (org.nr 556632-1914)
Storängsvägen 23 (visa karta)
115 42  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb@zoovillage.com

Jobbnummer
5361375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zoovillage AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zoovillage AB: