Kundtjänstmedarbetare

Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra 110 medarbetare. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?




Publiceringsdatum
2016-11-30

Arbetsuppgifter
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst och ansikte utåt?
Vi söker en medarbetare som kommer att jobba 90 % av sin arbetstid på förvaltningens kundservice och 10 % som reseplanerare i vår beställningscentral.
Kundservice hanterar information och synpunkter från resenärer och allmänhet och tar emot samt utreder klagomål. Kundservice har öppet vardagar 08.00-12.00 men hanterar ärenden, administration samt kundservice inkorg under eftermiddagen. I beställningscentralen tar vi emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut.

Uppdraget på kundservice innebär att du har erfarenhet av ett professionellt bemötande, oavsett vilken situation du befinner dig i. Det är kundservice som utreder händelser i trafiken och tar emot synpunkter på förvaltningens verksamhet. Händelser utreds och administreras i förvaltningens kundtjänstsystem.



Kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta i en kundservicefunktion där klagomålhantering är en stor del av arbete är ett krav. Du har mycket goda datorkunskaper och har lätt att hantera och lära dig olika system . Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift och pratar engelska obehindrat.
Du känner till Göteborgs Stad färdtjänst regelverk och processer. Du har mycket god vana av att boka resor i vårt planeringssystem Resetjänst. Det är meriterande om du har kunskaper i Pluto.
Våra kundgrupper består av äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättning och vi ställer mycket höga krav på bemötande och service. Vi vill gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med vår kundgrupp.
Du har stort tålamod, är tydlig och noggrann och kan hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du är duktig på att prioritera och kan hålla flera bollar i luften samtidigt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0232/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ainhoa Sala 031-41 95 90

Företag
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg

Kontorsadress
Högsbogatan 40

Jobbnummer
3182623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen: