Kundtjänstmedarbetare

Luleå kommun, Kommunikationskontor / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kommunikationskontor i Luleå

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Luleå växer och vi blir allt fler Luleåbor.

Publiceringsdatum
2015-09-14

Arbetsuppgifter
Du möter många människor som kundtjänstmedarbetare i Luleå kommuns reception och telefonväxel. Som ansiktet utåt för Luleå kommun är det viktigt att du förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. En kvalitetsmedveten internservice till alla anställda är också en viktig del av arbetet.

Våra kundtjänstmedarbetare arbetar förutom med traditionellt växeluppdrag även med att besvara enklare frågor och att informera kunderna om aktuella saker. För denna typ av arbete är det viktigt att passa tider eftersom det har en direkt påverkan på servicen till kunderna och kollegornas arbetsbelastning. Arbetet innebär att du huvudsakligen utför dina uppgifter vid skrivbordet och finns tillgänglig när kunderna kontaktar kommunens växel.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha en slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot samhällsvetenskap. Det är meriterande om du kan förstå och tala finska eller meänkieli. Vi värdesätter också om du kan andra språk.

Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete i kundtjänst, reception eller telefonväxel. Du bör kunna hantera samtal effektivt och situationsanpassat utifrån riktlinjer om telefonkultur samtidigt som du bemöter kunderna professionellt. Goda datakunskaper, främst i MS Word, informationssökning på internet och hantering av e-postsystem är också ett krav. Ett samhällsintresse kring kommuners uppdrag och verksamheter är en fördel för detta arbete.

En tydlig röst i telefonen är viktigt i detta jobb. Du ska kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska samt kunna förstå och tala engelska. Du bör också vara bra på att vägleda och informera så att andra förstår.

Det är av stor betydelse att du som arbetar här har rätt inställning och attityd till uppdraget, vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du visar engagemang och intresse för dagliga kundkontakter både internt och externt. Ditt bemötande mot andra människor är professionellt och du kan behålla lugnet i stressade situationer. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, tar ansvar, löser självständigt problem som uppstår och visar flexibilitet genom att sätta kundens och verksamhetens behov i första rummet. Du är också kvalitetsmedveten och kan arbeta mot uppsatta mål.

Vi verkar för en jämnare könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande. Eftersom mångfaldsfrågor är prioriterade välkomnar vi medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Du söker jobb hos oss via ett elektroniskt ansökningsformulär. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Har du frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV kontakta www.offentligajobb.se eller 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 eller enligt överenskommelse. En tillsvidareanställning. Två tidsbegränsade anställningar för studieledighet och föräldraledighet.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-27
Ange följande referens när du ansöker: A499819
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Norgren, Enhetschef Kundtjänst 0920 -45 63 33

Facklig kontakt
SACO/Vision, Nås via kommunens växel 0920-45 30 00

Företag
Luleå kommun, Kommunikationskontor

Adress
Luleå kommun, Kommunikationskontor
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 97185 Luleå

Jobbnummer
2427555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Kommunikationskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Kommunikationskontor: