Kundtjänstmedarbetare

Luleå kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen i Luleå, Älvsbyn eller i hela Sverige

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 75 000 Luleåbor och växer.

Socialförvaltningen har kunden i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Individ och familj, Hälso- sjukvård och social omsorg, Stöd och omsorg samt Vård och omsorgsboende.

Publiceringsdatum
2014-05-22

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen genomgår en utvecklingsfas och omorganiserar för att ge kunder, medborgare och andra intressenter service med hög kvalitet. Vi söker dig som utmanas av utvecklings- och förändringsarbete med mål att skapa en ny enhet.
Kundtjänsten ska ta emot frågor från allmänheten och så långt som möjligt svara på frågan, informera och vägleda kunden. Servicen ska spegla behoven och lösas så nära medborgarna som möjligt. De viktigaste kontaktytorna är telefon, webb samt besök. Dessa tre kontaktvägar ska utvecklas och samordnas för bästa lärande och effektivitet. Du medverkar till att bygga upp kundtjänsten utifrån de mål organisationen satt upp. Som ansiktet utåt är det viktigt att du förstår betydelsen av ett professionellt kundbemötande. Som en av våra viktigaste servicekanaler har du en central och betydelsefull roll för hur vi uppfattas av medborgarna och kunderna. Det är därför också en viktig uppgift att arbeta med kontinuerlig utveckling av uppdraget. En kvalitetsmedveten internservice till alla anställda är också en viktig del av arbetet. Det är av stor betydelse att du som arbetar i kundtjänsten har rätt inställning och attityd till uppdraget, vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundtjänstarbete. Meriterande är kunskap och erfarenhet av att utveckla processer och verktyg i kundtjänst. Kunskap om ärendehanteringssystem är meriterande. Du har eftergymnasial utbildning i administration, sociologi, beteendevetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är viktigt att du har en tydlig röst i telefonen. Du vägleder och informerar på ett bra sätt så att andra förstår. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska, samt förstår och talar engelska. Kunskaper i finska och andra språk är meriterande. Mycket goda datakunskaper, främst i Windows och MS Officepaketet, e-postsystem (främst Outlook) är ett krav. Har du kunskap om socialförvaltningen är det värdefullt för oss.

Du trivs i en yrkesroll som har dagliga kundkontakter både internt och externt. För att kunna ge riktigt bra service till andra krävs att du har god självkännedom. Ditt bemötande mot andra människor är professionellt och du kan behålla lugnet i stressade situationer. Du är ordningsam och kan självständigt lösa problem som uppstår. Att ha koll på flera saker samtidigt är inga problem för dig och du tar gärna ansvar. Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga, personlig mognad, är serviceinriktad och sätter kundens och verksamhetens behov före dina egna. Du är också kvalitetsmedveten och kan arbeta mot uppsatta mål. Det är önskvärt om du förstår din del i ett större sammanhang och kan skapa och behålla yrkesmässiga relationer.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.

Våra verksamheter präglas av en gemensam värdegrund;
Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.

Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister vid nyrekrytering.

Vi ber dig söka tjänsten via ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan". Urvalet sker i en databas utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
Ange följande referens när du ansöker: A397184
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hanzi Brorsson, Chef kundtjänst 0920-45 44 50

Facklig kontakt
Michael Nordh, Vision 070-630 53 51
Ulrika Engström, Akademikerförbundet SSR 070-649 43 92

Företag
Luleå kommun, Socialförvaltningen

Adress
Luleå kommun, Socialförvaltningen
Rådstugatan 11
97185 Luleå

Kontorsadress
Rådstugatan 11 97185 Luleå

Jobbnummer
1884084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen: