Kundtjänstmedarbetare - till vitvarutillverkare

Convergys International Nordic AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Convergys International Nordic AB i Helsingborg

Convergys erbjuder kundsupport på den nordiska marknaden och våra klienter är väletablerade företag som valt att outsourca sin supportverksamhet. I Norden finns vi i Helsingborg där vi tillhandahåller support på danska, finska, norska och svenska. Idag är vi närmre 250 anställda i Sverige och över 125 000 medarbetare globalt.

Vill du jobba i en fartfylld miljö med stort fokus på god service och så är dessa tjänster något för just dig!

Om tjänsterna:
Du kommer arbeta som Customer Support Associate vid en av våra klienter, en världsledande aktör inom vitvarusegmentet. Här kommer du att besvara inkommande samtal från kunder som på ett eller flera sätt behöver support med sina vitvaror. Det kommer bli ditt jobb att hantera kundernas frågor och önskemål på ett professionellt sätt, samtidigt som du ger den högsta nivån av kundservice. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Att via telefon och email tillhandahålla kvalitativ kundservice, enklare felsökning och support
• Arbeta med merförsäljning av tillhörande vitvaruförsäkringar samt uppnå säljmål
• Följa fastlagda processer och hålla en hög standard i ditt kundbemötande

Grundläggande kvalifikationer för bägge tjänsterna:
För att lyckas i rollen som Customer Support Associate krävs att du är duktig på att uttrycka dig både verbalt och skriftligt. Då tempot stundtals är högt är det även viktigt att du tycker att det är roligt med ?multi-tasking? samt trivs i en miljö där det ständigt händer nya saker.

Som person är du noggrann samtidigt som du brinner för att ge god service åt dina kunder. Du är även social och utåtriktad och känner dig bekväm med att använda telefon och dator som arbetsverktyg. Du måste ha förmågan att arbeta självständigt, men också förstå vikten av att kunna arbeta effektivt i team.

Övriga krav innefattar:
• God datorvana (gärna av att arbeta i olika typer av webbaserade program samtidigt)
• Möjlighet att arbete på oregelbundna arbetstider (dagtid/kvällar)
• Språkkunskaper i två språk; antingen svenska, norska, danska eller finska

Meriterande för tjänst 1:
• Erfarenhet från call center
• Dokumenterade kunskaper och erfarenheter inom försäljning

Meriterande för tjänst 2:
• Erfarenhet från call center
• God kunskap inom trådlösa nätverk och daglig användning och felsökning av dessa

Tjänsterna inleds med en veckas grundläggande träning.

Tjänsterna är på 75% och inleds med 6 månaders tidsbegränsad anställning. För rätt person är förutsättningarna för förlängning mycket goda.

Publiceringsdatum
2015-02-08

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-18
Ansök här eller via mail: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: elin.holm@stream.com

Företag
Convergys International Nordic AB

Adress
Convergys International Nordic AB
Rönnowsgatan 8
25225 HELSINGBORG

Kontorsadress
Rönnowsgatan 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-4957700
Faxnummer: 042-4957001

Jobbnummer
2158765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Convergys International Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Convergys International Nordic AB: