Kundtjänstmedarbetare - kommunvägledare

Perstorps kommun / Kundservicejobb / Perstorp
2025-01-29


Visa alla kundservicejobb i Perstorp, Klippan, Örkelljunga, Hässleholm, Höör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perstorps kommun i Perstorp, Hässleholm eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för invånarna i Perstorp. Vi erbjuder dig en arbetsplats med mycket arbetsglädje, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag. Varje dag försöker vi att vara lite smartare, lite effektivare och lite bättre än vi var igår.

Perstorps kommun ligger i ett av Sveriges mest expansiva område, Öresundsregionen. Du hittar oss centralt i norra Skåne där vi omsluts av underbar natur som inbjuder till avstressande friluftsaktiviteter. Kommunen har cirka 7 500 invånare och runt 560 tillsvidareanställda. I kommunen finns ett starkt näringsliv och folkhälsofrågorna ligger högt på agendan.

Publiceringsdatum
2025-01-29

Beskrivning
I Perstorps kommun arbetar kundtjänstmedarbetaren för att förbättra kundupplevelsen, bygga kundrelation och säkerställa att kunder får den hjälp de behöver på ett professionellt och effektivt sätt.

Vi ska vara generalister, kunna en hel del om väldigt mycket.

En framgångsrik kundtjänstmedarbetare gör allt för att skapa en positiv och lösningsorienterad upplevelse för kunderna och bidra till att kommunens rykte som viktig samhällsaktör bibehålls och stärks.

Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare på Perstorps kommun kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att ta emot och svara på kundförfrågningar via olika kanaler, såsom telefon, e-post och front. Du kommer behöva ge korrekt och tydlig information till både interna och externa kunder, både vid direktkontakt och via sociala medier. Vidare kommer du att registrera kundfrågor och ärenden i ärendehanteringssystemet Artvise och säkerställa att dessa följs upp, samt bedöma om ärenden behöver eskaleras till andra enheter. Du förväntas även kunna ge proaktiva råd och vägledning för att förebygga framtida problem eller missförstånd.

Uppföljning av ärenden är en annan viktig del av rollen, där du säkerställer att kundernas problem blir lösta och att de är nöjda med lösningen. Du kommer också att hantera klagomål med professionalism och empati, samt arbeta för att hitta lösningar som tillfredsställer kunden utan att kompromissa med saklighet och korrekthet. Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du även att hantera post, taggar, diarieföring, telefonabonnemang och skolkort för gymnasieelever, samt andra arbetsuppgifter som är centraliserade till Kundtjänst.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs det att du har vissa "mjuka" kvalifikationer, då mötet med kunder är en stor del av uppdraget. Du ska ha tålamod för att hantera kunder med olika behov och kunna hålla dig lugn i stressiga situationer. Empati är också viktigt, eftersom du ska kunna sätta dig in i kundens situation och visa förståelse för deras problem eller oro. Du behöver ha god kommunikationsförmåga och kunna uttrycka dig klart och tydligt, både muntligt och skriftligt, vilket är avgörande för att ge korrekt information till kunderna. Flexibilitet och lyhördhet är också viktiga för att kunna anpassa dig till olika kunders behov och förstå deras förväntningar.

En positiv attityd är avgörande, då en vänlig och positiv hållning kan göra stor skillnad i kundens upplevelse, även när problemen är svåra att lösa. Du behöver också ha en god organisationsförmåga för att kunna hålla reda på flera ärenden samtidigt och se till att alla kunder får hjälp utan att något missas. Teknisk kunnighet är ett krav såsom förmåga att hantera system och verktyg som Artvise, CRM-system och telefonväxel, krävs även i denna roll, och det är viktigt att du har god datorvana.

Eftersom allt dokumenteras och kommuniceras på svenska är det av stor vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande men inget krav. Du bör ha gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå, och högre utbildning ses som meriterande. Tidigare dokumenterad erfarenhet från serviceyrken, kundtjänst eller arbete med kundrelationer är också meriterande.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet där individens personliga egenskaper, attityd och förmåga att passa in i arbetsmiljön kommer att beaktas.

Anställningsvillkor
Intervjuer kommer genomföras löpande under ansökningstiden så vänta inte med att ansöka, ansök idag.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perstorps kommun (org.nr 212000-0910)

Arbetsplats
Teknik- och serviceförvaltningen

Kontakt
Fredrik Lövgren
0435-39419

Jobbnummer
9132278

Prenumerera på jobb från Perstorps kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perstorps kommun: