Kundtjänstkoordinator - Bokus

Davvero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Davvero i Stockholm, Solna, Eskilstuna, Västerås, Boden eller i hela Sverige

Vi söker dig som brinner för kundservice och som vill vara med att utveckla vårt erbjudande för kunder inom företag och organisation. Här får du arbeta med både kundservice, "backoffice" och säljsupport i ett litet team med stort kundfokus.

Publiceringsdatum
2018-09-21

Arbetsuppgifter
Arbetet i kundservice innebär bl. a att via telefon och e-post ta emot beställningar, svara på leverans- och betalningsfrågor samt handläggning och administration av returer och reklamationer. Det kan även förekomma utgående samtal mot befintliga kunder med erbjudande om tilläggstjänster. I tjänsten ingår också ett ansvar för att samordna den dagliga driften av kundservice.

En viktig del i rollen är att vara en samordnande länk mellan kund,intern organisation och leverantör för att möta specifika kundbehov.

Du kommer att vara ett stöd för både Kundservicechef och KAM genom att ta fram statistik och skapa rapporter samt uppdatera och utveckla rutinbeskrivningar och processer. Efter en tid i rollen förväntas du kunna ta steget till att fungera som 2:nd line i svårare ärenden samt själv driva förbättringsarbete.

Profil
En förutsättning för att lyckas är att du har ett inre driv, tar egna initiativ och tar ansvar för dina ärenden samt att du kombinerar detta med att vara en lagspelare som hjälper till där det behövs.

Som person trivs du i en roll med högt tempo och att arbeta relationsbyggande. Du har en hög arbetsmoral kan skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter.

Du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och försäljning samt behärska Office-paketet (och framförallt Excel) mycket bra. Det är av stor vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och du har en förmåga och vilja att leverera god service i kommunikationen med kunder, leverantörer och kollegor.

Mer om företaget

Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Stockholm och är tillsvidare (vi tillämpar provanställning). Arbetet är förlagt till kontorstid. Vår kundservice är öppen på vardagar kl 8-16.

Arbetet hos oss ledsagas av våra värdeord Kunder, Mod, Ansvar, Tillsammans och Göra skillnad.

I alla våra rekryteringar görs bakgrundskontroller av slutkandidaterna.

Bokus är den digitala bokspecialisten som erbjuder mer än 10 miljoner fysiska och digitala böcker från hela världen.
Med visionen "Läsglädje för alla, varje dag" vänder vi oss till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet.
Bokus ingår i Bokhandelsgruppen, som ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.bokus.com (http://www.bokus.com/)och www.bokhandelsgruppen.se (http://www.bokhandelsgruppen.se/).

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Veronika Ribbing Linder veronika.ribbing@davvero.se 070-509 13 31

Företag
Davvero

Adress
Davvero
Hammarby Kaj 10D
12032 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Kaj 10D, Stockholm

Jobbnummer
4361674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Davvero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Davvero: