Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma försäkringsfrågor i Götebo
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma försäkringsfrågor i Götebo" (publicerad 2019-04-01) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd och återbetalning. Avdelningen har cirka 1 640 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter medborgarna och våra partner i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper medborgare och våra partner att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för enskilda i olika livssituationer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-09-07Övrig informationDen schemalagda arbetstiden är på vardagar och förläggas mellan 08:00-16:27.
Ett antal kundtjänsthandläggare på, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 december. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering.
KontaktRekryterande chef: Marita Söderberg, 010-112 47 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson
helena.ma.andersson@forsakringskassan.se, SACO: Birgitta Thorsell,
birgitta.thorsell@forsakringskassan.se, Seko:
f.seko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 24 september.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3685442
Observera att sista ansökningsdag har passerat.