Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor i Åmål

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Åmål
2018-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor i Åmål" (publicerad 2019-05-29) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål, Säffle, Karlstad, Lidköping, Arvika eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter medborgarna och våra partner i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper medborgare och våra partner att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för enskilda i olika livssituationer.

Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga.
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har vana av teamarbete och gemensamt uppsatta mål

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00 -16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde mars 2019. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kan komma att användas i denna rekrytering. Rekryteringsseminarium kommer att hållas tisdag 4 december 17.00.

Publiceringsdatum
2018-11-12

Kontaktuppgifter för detta jobb

Rekryterande chef: Jeanette Flink, 010-112 47 37 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson, helena.ma.andersson@forsakringskassan.se. SACO: Birgitta Thorsell, birgitta.thorsell@forsakringskassan.se Seko: fseko@forsakringskassan.se.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 25 november 2018.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4451492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: