Kundtjänsthandläggare finska
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun. Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. I både tätort, samhälle och by. Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen.
Skellefteå kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Det innebär att kund har rätt att i sin kontakt med kommunen kommunicera på finska skriftligt och muntligt.
Vi söker nu en kundtjänsthandläggare som kan finska.
Publiceringsdatum2021-11-25ArbetsuppgifterTillsammans med kollegor lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter och klagomål. Registrera ärenden och även avsluta ärenden i verksamhetssystem samt vägleda kunder i mötet med kommunen. Tillgodose våra kunders behov att använda finska i sin kontakt med Skellefteå kommun.
Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök där kundtjänsten fungerar som reception för stadshuset. Arbetet sker, och utvecklas ständigt, i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas.
KvalifikationerVi söker dig som kan tala och skriva på finska och brinner för att leverera bra service. Du har erfarenhet av att hjälpa kunder via både telefon och personliga möten. Du är skicklig på att föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Dator och olika informationssystem är naturliga verktyg och du har lätt för att lära nya system och program.
Som person är du tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Du är lugn och stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter.
Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har kompetens inom något av våra andra nationella minoritetsspråk.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå kommun, Support och lokaler
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1072072/2021 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, Support och lokaler
Kontakt enhetschef, kundtjänst
Lena Kerns
0910-73 50 00 Jobbnummer 6132433
Observera att sista ansökningsdag har passerat.