Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
2013-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-11-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Referens: 006196-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossVi söker kundtjänsthandläggare med placering Kundcenter Gävle
Placering Kundcenter för privatpersoner i Gävle
Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare identifierar du kundens behov och vägleder våra kunder inom socialförsäkringen. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du utreder, kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning och verkställer beslutet. Huvuddelen av din arbetstid servar/hjälper du våra kunder via telefon. Du har även kontakt med kunden via e-post, Facebook, bloggar och sms. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till ärenden. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen och att hjälpa kunden in på våra självbetjäningstjänster så att kunden kan hämta information och handlägga sitt ärende själv samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.
Publiceringsdatum2013-02-04KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad och har en hög social kompetens, ett utmärkt bemötande och en fingertoppskänsla för kundservice
• har erfarenhet av kundmöten, detta är ett krav
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• är stabil, men även flexibel
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har god IT-kunskap, utmärkt datorvana och en god pedagogisk förmåga
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller Kontaktcenter
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationVi söker ca 30 st medarbetare på heltid för tillsvidareanställning/visstidsanställning t.o.m. 31 december 2013. Tillträde 1 april 2013. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetet innebär att dagen är full av kundmöten och styrs i bemanningsplanering. Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan förläggas mellan 07:45 - 21:15. På lördagar mellan 07:45 - 16:15 och på söndagar mellan 12:45 - 21:15.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Kristina Ericson, platschef, 010-1153235 eller enhetschefer Patrik Westrin tel 010-111 25 93 eller Anna Åström tel 010-115 30 51, HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Viktoria Waltenberg, 010-1167963, ST: Åke Höglund, tel 010-111 81 90, SACO: Tommy Persson, tel 010-114 16 43, SEKO: Ebrima Dibba, tel 010-116 91 01
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 11 februari 2013 märkt med diarienummer 006196-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1457493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.