Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Lidköping
2011-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Lidköping, Skövde, Trollhättan, Åmål, Ale eller i hela Sverige

Referens: 032450-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Kundtjänsthandläggare
Vi söker dig som är engagerad, sätter service och bemötande i fokus och vill göra verklig skillnad för våra kunder! Kundcenter är Försäkringskassans center för telefoni, e-post, chatt och fax och vi besvarar varje vecka cirka 150 000 samtal från hela Sverige. Vi strävar efter att utveckla nya kontaktytor för våra kunder.
Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt. Kundcenter för partners finns i Åmål och Göteborg. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera.
Placering Kundcenter för privatpersoner i Lidköping
Arbetsuppgifter och ansvar
Som kundtjänsthandläggare vägleder du våra kunder både inom och utanför Försäkringskassan. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning och verkställer beslutet. Huvuddelen av din arbetstid hjälper du våra kunder via telefon. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-05-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är mycket serviceinriktad och har förmåga att sätta kunden i fokus
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift
• är flexibel och stabil
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har god IT-kunskap (t.ex. mail och chatt)
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller annat större företag
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen
• kan tala flera språk
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Under förutsättning att nödvändiga beslut fattas söker vi ett antal tidsbegränsade anställningar samt tillsvidareanställningar med provanställning, heltid, med tillträde 1 september. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan förläggas mellan 06:45-21:15. På lördagar mellan 07:45-16:15 och på söndagar mellan 12:45-21:15.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Björn Ohlsson 010-119 69 25. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Elisabeth Ringsgård, 010-119 23 92, för SACO Peter Tyrhandske, 010-119 50 29 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 032450-2011 senast den 25 maj 2011. Skicka gärna in ansökan tidigare då dessa läses fortlöpande. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
931877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: