Kundtjänsthandläggare

Skatteverket / Juristjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle, Tierp, Söderhamn, Östhammar, Avesta eller i hela Sverige

Är du en lösningsorienterad person med stor känsla för service? Är du driven, självständig och tycker om att arbeta agilt? Då har du chansen att arbeta med en samhällsviktig funktion som omfattar alla som är folkbokförda i Sverige.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Som kundtjänsthandläggare inom SPAR (statens personadressregister) har du ett omväxlande och lärorikt arbete med kunniga kollegor. Du arbetar i den primära kontaktpunkten för SPARs kunder, privatpersoner samt användare av SPARs tjänster. Du samarbetar tätt med dina övriga kollegor inom funktionen SPAR såsom exempelvis drift, utveckling med flera.

I SPARs kundtjänst hanteras ärenden som rör förfrågningar ifrån våra kunder, incidenthantering, ändringar och ansökningar/beställningar. Du kommer att jobba med telefon, mail samt svara på kundernas förfrågningar på SPAR-webben via webbformulär.

Vidare arbetar kundtjänst aktivt med att fånga upp de krav som ställs på vår verksamhet. Det innebär att du övervakar nya lagregler som påverkar vårt arbetssätt och våra mål, identifierar behov av nya eller utvecklade tjänster.

Du tillhör Folk-och fastighetsavdelningen med placering i Gävle och arbetet utförs på kontoret. Du kan läsa mer om verksamheten på SPAR:s webbplats https://statenspersonadressregister.se/master/start/.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha god förmåga att bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha ett stort servicetänk
- ha mycket god kommunikationsförmåga
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- ha god förmåga att arbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål
- vara utvecklingsinriktad och ha ett helhetsperspektiv

Du ska även ha:

- En relevant högskoleutbildning (180 hp) eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta inom kundtjänst
- ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och vår inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. I rekryteringsprocessen använder vi oss förutom intervjuer även av tester.

Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Kontakt
Bita Passereh, sektionschef
bita.passereh@skatteverket.se

Jobbnummer
7673148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: