Kundtjänsthandläggare

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
2023-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2024-01-02) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.
Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun.

VI söker två kundtjänsthandläggare som vill arbeta med att ge våra medborgare god service som präglas av ett professionellt bemötande.

I den här rekryteringen kommer vi att använda oss av tester som en del i urvalsarbetet.

Publiceringsdatum
2023-03-06

Arbetsuppgifter
Du ger professionell service via telefon, mail och via besök i våra receptioner. Arbetet sker med kunden i centrum och med hög fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet.

I arbetet ingår bland annat att vägleda och ge information till kunder, ta emot och hantera ansökningar och statusfrågor samt hantera eventuella synpunkter eller förslag från kunder.

Arbetet utförs i verksamhetssystem och du har ett nära samarbete med dina kollegor och medarbetare på kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid måndag- fredag tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kundnära arbete och att leverera bra service är för dig en självklarhet. En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är snabb på att ta in och bearbeta information samt att du kan föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Du hanterar även dator och olika informationssystem obehindrat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och kan du dessutom kommunicera obehindrat på engelska, finska, jiddisch, meänkieli, romani chib eller samiska så är det meriterande.

Du har ett professionellt bemötande, är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar till kund. Arbetet sker periodvis i ett högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du behöver därför kunna bevara lugnet och fokus även under pressade och stressiga situationer.

Att samarbeta med andra, stötta kollegor och ställa om när förutsättningarna förändras är för dig en självklarhet.

För den ena rollen är det ett krav att du har erfarenhet från någon av socialkontorets verksamheter eftersom du kommer att arbeta i socialkontorets svarsgrupp.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C127330/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Kontakt
Enhetschef, kundtjänst
Lena Kerns
0910 - 73 50 00

Jobbnummer
7512287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: