Kundtjänsthandläggare
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
2020-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2024-08-16) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun. Vi finns till för att ge våra medborgare god service som präglas av ett professionellt bemötande.
Vi söker nu en kundtjänsthandläggare till gruppen som svarar på frågor inom Socialkontorets verksamhetsområde. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2020-10-16ArbetsuppgifterSom kundtjänsthandläggaren ger du professionell service via telefon, mail, chatt och personliga besök i receptionen. Arbetet sker med kunden i centrum och med hög fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet. Arbetsuppgifter utvecklas och förändras i takt med våra kunders förändrade krav.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att:
• ge vägledning och information
• hantera inlägg på sociala medier
• ge support för användare av digitala tjänster
• hantera statusfrågor och ansökningar i olika verksamhetssystem
• ta emot synpunkter och förslag
• registrera ärenden och avsluta ärenden i verksamhetssystem
• hålla sig uppdaterad på nyheter och förändringar
KvalifikationerVi söker dig som brinner för att leverera bra service och har erfarenhet av att hjälpa kunder via både telefon och personliga möten. Du är uppmärksam och tillmötesgående och har en vilja och ett intresse att hjälpa andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kundservice eller reception. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Socialkontorets verksamhetsområde.
Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Dator är ett naturligt arbetsredskap för dig och du har lätt för att lära och använda nya system och program. Du är lugn och stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter. God kommunikativ förmåga är en förutsättning för arbetet. Du talar och skriver flytande svenska och det är meriterande om du kan andra språk.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning.
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå kommun, support och lokaler
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A980142/2020 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, support och lokaler
Jobbnummer 5403131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.