Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Sundsvall
2016-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2017-02-07) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering Sundsvall
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Publiceringsdatum2016-06-08KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationArbetstiden är schemalagd på vardagar.
17 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1/10 2016. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Anna-Lena Bergström, tel 010-113 91 11 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Themnér, tel 010-116 45 19 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Camilla Nyberg
camilla.nyberg@forsakringskassan.se SACO: Emma Norberg, tel 010-113 91 22 SEKO: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 19 juni 2016 märkt med diarienummer 034009-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
I den här rekryteringen använder vi oss av urvalsfrågor. Vi gör ett första urval baserat endast på dina svar på urvalsfrågorna. Det är därför viktigt att du är noga med att dina kompetenser och erfarenheter tydligt och korrekt framgår av dina svar. När det första urvalet är klart, går vi vidare med CV-granskning av de kandidater vars svar i urvalsfrågorna bäst motsvarar kraven i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2892218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.