Kundtjänsthandläggare - Tigrinja

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
2016-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare - Tigrinja" (publicerad 2016-10-03) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Tigrinjatalande kundtjänst

Vi söker flerspråkig kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Göteborg 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du samtalen på engelska, svenska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar. Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Vi söker dig som 

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media i engelska, svenska och tigrinja
• Har tigrinja som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga 
• förstår och värdesätter människors olikheter

Det är meriterande om du: 

• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Övrig information
Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland.  

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Språkkompetensen inom tigrinja och engelska kommer att säkerställas via tester.

Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Emir Beslagic tel 010-118 78 61 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Rehnqvist Jackon, tel 010-119 57 05 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Jennifer Kjellerås e-post: jennifer.kjelleras@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson e-post: kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se SEKO: Johanna Grundström, e-post: johanna.grundströ m@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 4 sep 2016 märkt med diarienummer 049649-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10531 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3015452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: