Kundtjänstchef till Newrest i Stockholm

Manpower AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Newrest är specialister på cateringlogistik och har verksamhet i 57 länder. Vi är en av de världsledande aktörerna inom cateringlogistik och den enda aktören som är verksam inom alla sektorer av catering. Våra 29 500 engagerade och begåvade medarbetare gör vad som krävs för att erbjuda konsumenterna balanserade och välsmakande måltider samtidigt som de noggrant respekterar hygien- och livsmedelssäkerhetsstandarder.

Newrest ägs till 94,6 % av ledningen, och dess chefer äger dess kapital (340 chefer). Newrest är engagerad i ständig förbättring och innovation för sina kunder, välbefinnandet och utvecklingen för sina anställda och chefer, en hållbar och varaktig utveckling av företaget med stor respekt för sociala och miljömässiga värden i all verksamhet. Newrests värderingar är ödmjukhet, effektivitet, enkelhet och ansvarstagande och det är viktigt att alla medarbetares arbete präglas av värderingarna.

Vill du läsa mer om Newrest: Klicka in här https://www.newrest.eu/!

Kundtjänstchef är en viktig befattning inom ett bolag där du som chef är ansvarig för planering, arbetsledning och uppföljning av mätbara resultat.
Du leder din grupp genom att engagera och stödja dina medarbetare. Du är självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att ständigt söka efter förbättringar.

Vill du vara med på en resa där vi bygger båten samtidigt som vi sjösätter då är du den person som vi söker.

Vad går jobbet ut på?

Kundtjänstchef är en viktig befattning där du är ansvarig för planering, arbetsledning/uppföljning av mätbara resultat. Du leder din grupp genom att engagera/stödja dina medarbetare.

Syftet är att nå positiva resultat och utveckla verksamheten utifrån bolagets övergripande mål/strategier.
Med egen budget och resultatansvar är du själv en del av det dagliga arbetet och jobbar tillsammans med dina kollegor i kundtjänsten.

I din roll bygger du kulturen för teamet och ser till att teamet har rätt förutsättningar att utföra sitt jobb.
Du analyserar/utvärderar konsekvent sätt att förbättra det operativa flödet och upprätthållare av kvalitets- och säkerhetsstandarder som definieras av Newrest.

I rollen som kundtjänstchef ingår även säkerhet/kvalitet. Här blir ditt ansvar att se till att alla processer överensstämmer med kund och Newrest specifikationer att:

* Alltid följa god hygien/tillverkningspraxis (t.ex. riskanalys, kritiska kontrollpunkter [HACCP], FIFO), rengöring, tvätt och sanering av lokaler enlighet med städ plan.
* Utreda/färdigställa incidenter/olycksfallsdokumentation samt upprätthållande av säkerhetsprocesser och lagkrav för alla processer.

Som kundtjänstchef hantera du även en del HR- relaterade uppgifter så som:

* Rekrytera ny personal till kundtjänst
* Godkänna ledighetsförfrågningar
* Utföra prestationsöversikter för alla i teamet
* Godkänna tidkort/tidlösa tidskortsavvikelser
* Mentor där du coachar teamet/tillhandahålla korrigerande åtgärder efter behov

Vem är du?

Du har 1-2 års erfarenhet från arbete med kundservice, troligen i någon form av ledande roll.
Du brinner för att överträffa kundernas förväntningar.
Du är duktig på kommunikation skriftligt och muntligt, du är uppdaterad och intresserad av hur kundtjänsten bidrar till verksamheten.
För att lyckas i rollen är du självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att förbättra.
Meriterande om du har erfarenhet från förändrings/verksamhetsutvecklingsarbete.

Du är strukturerad med förmågan att planera/organisera arbetet effektivt, erfaren från att bygga/utveckla kundservice eller liknande verksamhetsområde.
Vi hoppas du vill vara en inspirerande ledare med förmågan att engagera personalen.
Har du dessutom 3-5 års erfarenhet från arbete i start-up eller motsvarande samt kunskap inom flygbolag, hotell, tillverkning eller livsmedelsindustrin är detta meriterande.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som drivs av att ha kunden i fokus och älskar att jobba med kundservice i alla led.
Du är självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att ständigt söka efter förbättringar. Vill du vara med på en resa där vi bygger båten samtidigt som vi sjösätter då är du den person som vi söker.

Hur söker jag jobbet?

Att ansöka är enkelt! Klicka bara på ansök-knappen/följ instruktionerna. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval/tillsättningar av tjänsten sker löpande, det innebär att annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdagen.

Arlanda är en säkerhetsklassad arbetsplats. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess flertalet olika bakgrundskontroller inför eventuell anställning.

* Bakgrundskontroll 5 år tillbaka i tiden. Luckor på mer än 29 dagar kräver intyg.
* Utdrag ur brotts- och belastningsregistret
* Muntlig säkerhetsprövning vid intervjutillfället som också skickas vidare till SÄPO.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-04-29

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Manpower AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0ca5edde-b9ab-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Manpower AB (org.nr 556348-1588)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Newrest

Jobbnummer
6591402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: