Kundtjänstchef till MKB i Malmö

Experis AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision "Hem för var och en" och delar du vår övertygelse lovar vi dig ett roligt jobb med möjlighet att göra skillnad och att utvecklas.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan MKB och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos MKB.

Publiceringsdatum
2023-12-15

Arbetsuppgifter
Som Kundtjänstchef är du en del av MKBs kundserviceteam och har för tillfället direktansvar för 8 kundtjänstmedarbetare. Du ansvarar för mål- och resultatuppföljning, analys, utveckling och effektivisering av MKBs kundtjänst i linje med MKBs 2030-mål. Du har ett nära samarbete med bl a. bolagets fastighetschefer och arbetar aktivt för att MKB ska lyckas ge sina kunder den absolut bästa servicen. Kundtjänst ansvarar för att hantera kundärenden från mer än 26 000 hushåll och 1000 lokalkunder, såväl som frågor från leverantörer och kolleger.

I ansvaret ingår:

* Leda och utveckla kundtjänstteamet genom att sätta upp mål på kort och lång sikt, coacha och ge feedback till medarbetarna.
* Skapa och implementera strategier för att förbättra kundnöjdhet, lösa kundproblem och maximera kundens serviceupplevelse.
* Utveckla och upprätthålla högkvalitativ kundservicestandard genom att säkerställa att teamet löpande får relevant utbildning.
* Övervaka kundserviceprestanda och analysera data.
* Nära samarbete med andra avdelningar i proaktivt och utvecklande syfte såväl som lösa uppkomna problem.
* Rekrytera och löpande utbilda nya kundtjänstmedarbetare.
* Budgetansvar och resultatuppföljning. Hantera och utveckla ekonomin genom att maximera effektiviteten och minimera kostnaderna.
* Introducera nya metoder och tekniska lösningar som förbättrar kundupplevelsen och effektiviteten hos kundtjänstteamet.
* Lägga schema och planera kundtjänstens bemanning.

Tjänsten är placerad i Malmö och rapporterar till Förvaltningsutvecklingschef.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av att leda och utveckla personal och arbetssätt inom kundtjänst eller annan liknande verksamhet. Som ledare har du förmågan att inspirera, motivera och coacha ditt team till framgång. Du är en god kommunikatör med förmåga att arbeta effektivt och teamorienterat i samarbete med andra avdelningar.

Du är van vid att hantera och analysera stora datamängder för att följa upp verksamheten och fatta strategiska beslut. Som en naturlig problemlösare har du alltid fokus på att leverera bästa möjliga service till våra kunder. Du har god förståelse för företagsekonomi och det är meriterande om du har erfarenhet av CRM och kundserviceverktyg.

Om du är redo att ta ledningen och forma framtidens kundtjänst hos MKB, ser vi fram emot din ansökan!

Vi erbjuder

MKB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 370 anställda och ägs av Malmö stad. Med 26 400 lägenheter och 1 000 kommersiella lokaler är vi det största fastighetsbolaget i Malmö med ett värde på runt 48 miljarder kronor. Vi har 32 procent av hyresmarknaden i staden och runt 65 000 Malmöbor bor i en MKB-lägenhet.

Vår vision är "Hem för var och en". Vi arbetar utifrån sex strategier för att nå dit: Social hållbarhet, Miljömässig hållbarhet, Attraktiv hyresvärd, Nyproduktion med rimliga hyror, Flexibilitet i arbetstid och arbetsställe samt Karriärutveckling och mångfald bland medarbetarna. Varje strategi har dels kortsiktiga mål för varje år, dels långsiktiga mål för 2030.

Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta och har tre kärnvärden: modiga, enkla, tillsammans som ligger till grund för vårt arbete i vardagen.

Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ-certifierade fastighetsbolaget, numera HBTQI.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar MKB med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rikard Karlsson, 0709-316318, rikard.karlsson@jeffersonwells.se eller rekryteringskonsult Angela Ekelöf, 0703-775781, angela.ekelof@jeffersonwells.se.

Som en del av rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll att göras på slutkandidaten.

Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 januari 2024, via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1fc8dc63-f201-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
MKB

Kontakt
Rikard Karlsson
+46709316318

Jobbnummer
8331115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: