Kundtjänstchef till framtidens bilprovning Besikta!

Komet Sverige AB / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Vellinge, Lund eller i hela Sverige

Från 18 mars är AB Svensk Bilprovning uppdelad i tre oberoende stationsnät. Det sydvästra nätet med 56 anläggningar bildar Besikta Bilprovning. Besikta kommer ägas av ett antal försäkringsbolag och branschorganisationer. Industribolaget Volati kommer att vara ansvarigt för den operativa driften. Besikta kommer att omsätta ca 500 miljoner kronor och ha ca 500 medarbetare.

Till det nya huvudkontoret - som kommer byggas i Malmö med funktioner som ekonomi, HR, IT, kundtjänst och marknad - söker vi nu en driven kundtjänstchef som vill vara med på en spännande resa i en bransch i stor förändring.

Som kundtjänstchef hos Besikta kommer du att ingå i ett nytt team med ansvar för service och tillgänglighet. Din roll är att bygga upp en kundtjänstavdelning som ger bästa möjliga service till våra kunder.

Kundtjänstteamet kommer till att börja med bestå av dig och ett antal kundtjänstmedarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär initialt att ta fram, förbättra och utveckla processer och rutiner för Besiktas kundtjänst. Det gör du bland annat genom att vara aktivt drivande tillsammans med IT-avdelningen för att utveckla systemstöd och därtill hörande rutiner. Därefter innefattar en stor del av ditt arbete att säkerställa att framtagna rutiner efterlevs och att leda dina medarbetare till att arbeta självständigt och med stort engagemang. Det är din uppgift att organisera det dagliga arbetet och att strategiskt arbeta för att utveckla dina medarbetare och effektivisera kundtjänstarbetet i stort.

I tjänsten ingår personalansvar för kundtjänstmedarbetarna, ansvar för kundnöjdhet och för information och återkoppling av verksamhetens nyckeltal.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande befattning inom kundservice/kundtjänst. Har du erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet eller avdelning inom serviceområdet är det meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet från bilprovningsbranschen, fordonsbranschen eller närliggande branscher.

För att passa in i rollen som kundtjänstchef hos oss är du självgående, har en positiv attityd och inställning till förändring. Vidare är du stresstålig, ansvarsfull och en strukturerad doer som triggas av möjligheten att påverka. Du har en mycket driven service- och relationsorienterad personlighet. Du har goda kunskaper om SLA (service-level-agreement), är van användare av Office-paketet och besitter mycket goda kommunikativa egenskaper både vad gäller tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Olsson på 020- 25 26 00 alternativt på anna.olsson@komet.se . Ansöker gör du via ansökningsformuläret. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post.

Publiceringsdatum
2013-02-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Olsson, Rekryteringskonsult 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Anckargripsgatan 3
41219 Malmö

Jobbnummer
1459266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: