Kundtjänstchef / Customer Service Manager till Tremco CPG

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-09-19

Om tjänsten
I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Tremco CPG har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem efter sex arbetade månader. Detta ger både dig och Tremco CPG en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Tremco CPG Sweden AB tillhandahåller sju starka produktvarumärken inom byggsektorn - Illbruck, Tremco, Flowcrete, Nullifire, Vandex, Dryvit och Nudura. Konceptet är att erbjuda kunder inom byggbranschen högkvalitativa produkter och systemlösningar som förenklar byggandet från golv till tak. Organisationen präglas av innovation, hållbarhet och entreprenörskap och visionen handlar om att göra det möjligt för sina kunder att forma en värld där byggnader sparar energi, håller längre och överträffar alla riktmärken för hållbart byggande. Tremco CPG utvecklas i en positiv riktning och här ges du möjlighet att vara med på deras tillväxtresa. Kontoret hittar du i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg. Läs gärna mer på deras hemsida: https://www.cpg-europe.com/sv-se/

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Manager är ditt primära ansvarsområde att leda och utveckla kundserviceavdelningen och dagliga operativa uppgifter. Du innehar fullt personalansvar över sex personer på avdelningen, och är även en operativ teammedlem. Din roll innebär att främja ökad försäljning och uppföljning av KPI: er, samt ansvara för kompetensutvecklingen i teamet av system och nya produktgrupper. De operativa arbetsuppgifterna kan innebära planering, schemaläggning och organisering av uppgifter som telefonschema, e-post, sociala medier, CRM-inköp, hantering av försäljningsorder, teknisk support och kundklagomål. Du samarbetar med flera interna och externa parter, såsom kunder, produktchefer, inköp & logistik, samt försäljningsavdelningen. Vid start erbjuds du en introduktion med tidigare Customer Service Manager och övriga avdelningar.

• Leda och utveckla kundserviceavdelningen
• Främja ökad försäljning och kompetensutveckling
• Planering, schemaläggning, organisering av uppgifter
• Samarbete med övriga avdelningar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet av att arbeta inom kundtjänst
• Erfarenhet av ledning och/eller utbildning inom kundservice är meriterande
• Mycket god systemvana, meriterande med kunskaper inom SAP och Salesforce/CRM
• Flytande kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska, muntligt såväl som skriftligt

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du gillar att arbeta i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar, och har inga problem med att skifta synsätt och prioriteringar. Därtill är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Därtill har du ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets/verksamhetens tillväxt/lönsamhet/resultat i första hand. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och kunna prestera mer, och du trivs med att arbeta nära affären. Vidare får du energi av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. Du gillar att jobba tillsammans med andra, ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundservice, kundtjänst, kundsupport, customer service, manager, kundtjänstchef, utveckling, ledning, affärer, kompetensutveckling, försäljning, CRM, heltid, göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Noelle Gustafsson
noelle.gustafsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6994908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: