Kundtjänstchef
Textilia Tvätt & Textilservice Ab Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Textilia Tvätt & Textilservice Ab Huvudkontor i Örebro,
Norrtälje,
Göteborg,
Karlskrona,
Malmö eller i
hela Sverige På Textilias centrala kundtjänst i Örebro arbetar ett ambitiöst team med att serva våra kunder.
Teamet tar emot och hanterar kundärenden som kommer in via telefon, mail och kundportalen Textilia OnLine. Förutom direktkontakt med externa kunder är vår kundtjänst en central funktion för att koordinera ärenden mellan kunderna, Textilias kundansvariga och vår produktionsverksamhet.
Som ledare för Textilias kundtjänst motiverar och utvecklar du dina medarbetare i det dagliga arbetet genom coaching på både individ- och teamnivå. Förutom ledarrollen förväntas du utföra en del av de löpande administrationsuppgifterna som kundtjänsten hanterar. Exempel på det är framtagning av faktureringsunderlag och statistik, bevaka och genomföra prisjusteringar enligt gällande kundavtal etc.
Du är placerad på huvudkontoret i Örebro och rapporterar till Textilias affärschef. Som kundtjänstchef ingår du i affärsdivisionens ledningsgrupp, vilket innebär att du har en viktig uppgift att bidra till både kortsiktig och långsiktig planering och utveckling för affärsdivisionen i stort. Du har även ett tätt samarbete med sälj, affärsstöd och kundutvecklingsteamen.
Du är en positiv person som brinner för kunden och alltid sätter kundnöjdhet i främsta rummet.
Du har erfarenhet från coaching och arbete i ledande position. Du är en person som trivs med att arbeta med människor. Självklart är erfarenhet från kundtjänstarbete mycket meriterande.
Förutom att du har goda ledaregenskaper är det viktigt att du är en god administratör.
Du arbetar strukturerat och är duktig på att planera och organisera dina uppgifter.
Vi tror också att du är en person som trivs med variation och tycker om att arbeta i en verksamhet där det händer mycket och stundtals i ett högt tempo. Du har ett flexibelt förhållningssätt och en god förmåga att anpassa dig och prioritera dina uppgifter efter olika förutsättningar.
Vidare har du en god analytisk förmåga och du tycker om att arbeta med problemlösning och förbättringar. Du ifrågasätter gärna och ser nya möjligheter. Det är önskvärt att du har jobbat med förbättringsarbete under strukturerade former.
Du har god vana att arbeta i olika administrativa system/affärssystem och du arbetar obehindrat i Office-paketet, framförallt Word och Excel.
Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar.
Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservice-lösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård hotell samt industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag tvättar och levererar 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi är drygt 500 anställda, vi finns på sex orter i Sverige och omsätter cirka 500 mkr per år.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning kan tillämpas. Oreglerad arbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal tillämpas.
Publiceringsdatum2017-02-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstchef
KontaktLeif Sunesson
FöretagTEXTILIA TVÄTT & TEXTILSERVICE AB HUVUDKONTOR
AdressTEXTILIA TVÄTT & TEXTILSERVICE AB HUVUDKONTOR
BOX 1544
70115 ÖREBRO
KontorsadressIdrottsvägen 35
Jobbnummer 3330577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.