Kundtjänstarbetare till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Falun
2025-02-14
Visa alla kundservicejobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Är du en engagerad lagspelare som vill hjälpa invånarna i Falu kommun? Vår härliga kundtjänstavdelning söker nu efter en ny stjärna som kan hjälpa oss att skapa en enkel och hållbar vardag för våra kunder. Letar du efter en ny utmaning? Då är det här din chans att bli en del av vårt team - varmt välkommen med din ansökan!
Som kundtjänstarbetare hos oss är du spindeln i nätet mot många av företagets olika avdelningar. Teamet som består av fyra medarbetare sköter också den dagliga kundkontakten via inkommande och utgående samtal, e-post och våra andra digitala kanaler. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda med vårt bemötande och agerande, och därför är ditt kundbemötande av stor vikt för företaget. Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför erfarenhet i denna rekrytering.
Arbeta som kundtjänstmedarbetare
I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera kundärenden inom företagets alla verksamheter, därför är din samarbetsförmåga viktig. Den här rollen kommer att vara vår first linesupport - det är alltså du som förväntas vara första kontakten för alla våra kunder. Tjänsten innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefonkontakt men även via mail och genom vårt ärendehanteringssystem.
I rollen som kundtjänstmedarbetare har du en omväxlande vardag i stundtals högt tempo med hantering av frågor över hela vår verksamhet. Du har därför ett naturligt samarbete med många av våra medarbetare. Du ansvarar för att ärenden hanteras och fullföljs enligt våra rutiner.
Dina arbetsuppgifter kan även innebära:
• att bidra till merförsäljning för våra produkter som är konkurrensutsatta inom elhandel, stadsnät och fjärrvärme
• hantera kunduppgifter i vårt affärssystem
• att påverka och utveckla arbetssätten för våra kundärenden
Kollegan Rikard om rollen som kundtjänstmedarbetare: Att arbeta i kundtjänst på FEV är en fantastisk upplevelse. Varje dag får jag möjligheten att hjälpa våra kunder och göra deras dag lite bättre. Det är givande att vara en del av ett team som har roligt och alltid strävar efter att leverera bästa möjliga service.
Publiceringsdatum2025-02-14ProfilDu är en engagerad och självgående person som motiveras av att jobba mot uppsatta mål. Du drivs av att jobba med kunder och vill alltid ge ett bra bemötande, helst genom att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du trivs med ett högt tempo och att ha telefon och datorn som arbetsredskap. Det är självklart för dig att bidra till en härlig teamkänsla genom gott samarbete.
Du som söker har:
• Minst gymnasieutbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och i skrift.
• Goda IT-kunskaper och vana av att arbeta i digitala system
• B-körkort
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av kundtjänstarbete
• Erfarenhet av att ha arbetat inom energibranschen
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.
Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
• Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan via länken senast 2025-03-02. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots:
https://rekryteringslots.se/I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vid frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Ax,
johanna.ax@fev.se alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via
ulrika.struve@adecco.se.
Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.
Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Senior Rekryteringskonsult
Ulrika Struve
ulrika.struve@adecco.se 073-684 70 83 Jobbnummer 9165665