Kundtjänstansvarig till Groupon

BrainPeople AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Brainpeople AB

Publiceringsdatum
2012-02-23

Om företaget
Groupon har funnits i Sverige sedan april 2010 och presenterar dagliga erbjudanden på saker att uppleva, äta och köpa i bl.a. Stockholm, Göteborg och Malmö. Erbjudanden sträcker sig från restauranger, hotell, teaterbesök och skönhetsbehandlingar till mångsidig shopping och härliga getaways. Sedan starten i Chicago 2008 har Groupon expanderat till knappt 50 länder och har av Forbes Magazine vid ett tillfälle utsetts till världens snabbaste växande företag någonsin.
Groupon-modellen är byggd på en win-win modell där företagaren som utnyttjar tjänsten får marknadsföring och kunder till sin verksamhet riskfritt samtidigt som Groupons kunder får oslagbara erbjudanden. De som står bakom www.groupon.se ser till att dagligen leverera dessa deals, hjälpa de som har frågor och funderingar och samtidigt se till att företagspartnern får en genomtänkt och lyckad kampanj. I maj 2011 fick Groupon tidningen Markets pris som "Årets e-handel", en av många framgångar som man som team är stolt över.
Idag arbetar ett sammansvetsat team i ett högt tempo med ett starkt engagemang och en positiv anda. Teamet behöver förstärkas med fler drivna medarbetare som älskar konceptet och som vill vara med och överträffa partners och kunders förväntningar. Groupon erbjuder en spännande och dynamisk arbetsplats i ett snabbt växande företag. Vill du vara med?

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och bygga Sveriges bästa kundservice? Brinner du för att överträffa kunders förväntningar och att ge utmärkt service? Är du en strukturerad ledare som motiverar andra att göra sitt bästa?

Som kundtjänstansvarig har du helhetsansvaret för kundtjänstteamet på Groupon Sverige. Teamet hanterar inkommande samtal och mail kring frågor som berör dagliga erbjudanden - inom bl.a. skönhet, restaurang, resor och produkter - på groupon.se.

Som kundtjänstansvarig ansvarar du för att kundtjänstmedarbetarna får tydligt uppsatta mål och ger teamet kontinuerlig coaching. Du är ansvarig för att kundtjänsten når uppsatta mål, ansvarar för statistik och rapportering och lägger tid på att utveckla verksamheten.

Rollen kräver en stark koordinator och en person som enkelt hanterar många bollar i luften och som gärna och enkelt kommunicerar med många. Groupon kan erbjuda en dynamisk och spännande arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Du rapporterar till och har ett bollplank i företagets operativt ansvarige.

Utvecklingsmöjligheter:
På Groupon blir du en del av ett av världens snabbast växande företag, och får snabbt ett stort ansvar som del i ett ungt och engagerat team. För dig med rätt driv och höga ambitioner finns alla möjligheter. Hur högt vill du nå?

Profil
Groupon söker personer med en positiv attityd, ett starkt driv, empati ut i fingertopparna och en skarp
affärsmässig kunskap. Din grundinställning är att det inte finns problem, det finns bara lösningar, ofta
flera!

Du har tidigare erfarenhet av att leda team samt erfarenhet från kundtjänst. Du är en van koordinator, har lätt för att lära tekniska lösningar, brinner för statistik och är en utmärkt kommunikatör, både i tal och skrift. Du organiserar ditt arbete väl och är notoriskt noggrann och effektiv. Du har en relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet.

Övrigt: Groupon har ett stort rekryteringsbehov och därför behövs du så snart som möjligt. När kan du börja? Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet, men då Groupon är ett växande bolag finns stora möjligheter till förlängning/annan tjänst vid vikariatets slut.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Ange följande referens när du ansöker: 10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wallin, 070-741 18 29, maria.wallin@brainpeople.se

Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Jobbnummer
1167371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: