Kundtjänst- och planeringsrepresentant

Gavs Kompetens AB / Kundservicejobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gavs Kompetens AB i Burlöv, Malmö, Staffanstorp, Gislaved, Västerås eller i hela Sverige

Om jobbet:
Kundtjänst- och planeringsrepresentanten kommer att agera som huvudkontakt för våra kunder under hela uthyrningsprocessen efter att beställningen har lagts. Genom att företräda kunden vid viktiga kontaktpunkter samarbetar denna roll med försäljning och drift för att säkerställa en utmärkt kundupplevelse
Planering av operativa aktiviteter såsom bränsle- och fältlogistik samt transportlogistik.
Hanterar och schemalägger arbetskraven för att uppfylla kundkrav, inklusive driftsättning, avveckling, akuta servicebesök på plats och förebyggande underhåll.
Hängiven att uppfylla kundernas förväntningar och krav; agerar med kunden i åtanke.
Låter det som du? Här är vad du behöver visa:
Fokus på kundupplevelsen
Hängiven att uppfylla kundernas förväntningar och krav; samlar in förstahandsinformation från kunderna, agerar med kunden i åtanke; etablerar och upprätthåller effektiva relationer med kunderna och vinner deras förtroende och respekt.
Planering
Noggrant bedömer omfattningen och svårighetsgraden av uppgifter och projekt; bryter ned arbetet i processteg; utvecklar tidsscheman och uppgifts-/personstilldelningar; förutser och anpassar sig till problem och hinder; mäter prestationen mot målen; utvärderar resultat.
Ansvar och ägande
Tar ansvar för kundens problem och påtar sig ansvaret för handlingar, beslut och kommunikation; strävar efter en framgångsrik lösning
Informering
Tillhandahåller den information som människor behöver för att utföra sina arbetsuppgifter och för att känna sig nöjda med att vara en del av teamet; ger enskilda personer information så att de kan fatta korrekta beslut; är snabb med att dela information.
Kvalitetsfokus
Har en hög grad av engagemang för att inte bara utföra ditt arbete, utan att göra det på bästa möjliga sätt; har kunskap om produkter och tjänster; är detaljfokuserad för att kunna erbjuda kunderna de mest omfattande och effektiva lösningarna möjligt.
Tålamod och lyssnande
Är tolerant gentemot människor och processer; lyssnar och kollar innan man agerar; försöker förstå människor och data innan man gör bedömningar och agerar; väntar på att andra ska hinna ikapp innan man agerar; är känslig för rätt process och rätt takt; följer etablerade processer; utövar uppmärksam och aktivt lyssnande; har tålamod att lyssna på människor; kan noggrant återge fakta och åsikter från andra även när man inte håller med
Förhandling
Kan förhandla skickligt i svåra situationer med både interna och externa grupper; kan lösa konflikter med minimalt oväsen; kan vinna eftergifter utan att skada relationer; kan vara bestämd och direkt samtidigt som man är diplomatisk; vinner förtroende snabbt och har en god känsla för timing.
Önskade färdigheter:
Minst 2 års relevant kundtjänsterfarenhet inom en företag till företag (B2B) miljö, helst inom en uthyrningsmiljö.
Proven customer focus with a strong sense of ur Datorkunnighet i en Microsoft-miljö och ett ERP-system.
Ett bevisat kundfokus med en stark känsla av brådska för kreativa lösningar.
Utmärkta mellanmänskliga färdigheter med förmågan att kommunicera på alla nivåer inom organisationen, inklusive välutvecklade skriftliga, muntliga, faciliterings- och presentationsfärdigheter.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Huvudkontakt, ansvarig för att hantera kundrelationen under hela hyresperioden, proaktivt att sätta förväntningar och kommunicera ändringar/förseningar vid centrala kontaktpunkter inklusive orderbekräftelse, leverans, installation, tillhandahållande av pågående tjänster under hyresperioden, avslut av hyresperioden, upphämtning och fakturering.
Fatta ad hoc-beslut i kundens bästa intresse. Tydligt definierade nivåer av självständighet kommer att ge ramverket att arbeta inom och möjliggöra en utmärkt kundupplevelse.
Stödjer säljfunktionen avseende kundbeställningar, efter-orderuppföljningsaktiviteter och vid påskyndande av processen.
Kontrakthantering från kundbeställning till fakturering och hantering av reklamationer; uppdatering av ERP- och CRM-system.
Kontrollera kvaliteten på det dagliga arbetet och säkerställ en tidseffektiv och noggrann arbetsflöde enligt den etablerade processen
Ha daglig kontakt med de kopplade säljingenjörerna (gällande beställningar).
Tar ansvar för alla reaktiva kunder, driftstopp eller klagomål och samverkar med de lämpliga teamen för att säkerställa att dessa löses snabbt till kundens belåtenhet.
Ansvarig för att planera aktiviteter för att utföra våra jobb, såsom logistik, bränsleleveranser, service, osv.
Upprätthåller höga nivåer av kundtillfredsställelse och har en positiv inverkan på kundfeedbacks KPI:er (Key Performance Indicators).
Besvarar inkommande telefonsamtal, e-post och andra kanaler och hanterar dem snabbt och effektivt enligt överenskomna standarder och KPI:er vid kontaktpunkter.
Tar ansvar för att fakturera våra kunder.
Annat information du bör veta:
De fysiska krav som beskrivs här är representativa för de krav som måste uppfyllas av en anställd för att framgångsrikt utföra de väsentliga funktionerna i detta jobb. Rimliga anpassningar kan göras för att möjliggöra att personer med funktionsnedsättningar utför de väsentliga funktionerna. Det förekommer frekventa perioder av sittande och stående på samma plats. Vid utförandet av arbetsuppgifterna för den här tjänsten kan det hända att anställda ibland måste förflytta sig eller lyfta lätta föremål (vanligtvis mindre än 15 pund)
Den vanliga arbetsmiljön är vanligtvis en kontorsmiljö med förhållanden typiska för ett kontor. Anställda kan sällan utsättas för andra förhållanden, såsom utomhusväder. Arbetsmiljön har vanligtvis en tyst till måttlig ljudnivå. Du kan bli ombedd eller vara tvungen att arbeta efter ordinarie arbetsdagar, inklusive kvällar, helger och helgdagar.
Denna information bör inte tolkas som de enda standarderna för positionen. Att utföra andra tilldelade uppgifter krävs. Anställda är ansvariga för att känna till och följa alla företagspolicyer och förfaranden samt federala, delstatliga och lokala myndighetsregler, inklusive krav inom miljö- och arbetsmiljö, medan de arbetar och representerar Aggreko.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
E-post: moe.dadouch@gavsbemanning.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gavs Kompetens AB (org.nr 559029-6595)
Gamla Segevägen 4 (visa karta)
232 91  ARLÖV

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Aggreko Sweden

Kontakt
Moe Dadouch
moe.dadouch@gavsbemanning.se

Jobbnummer
8261817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gavs Kompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gavs Kompetens AB: