Kundtjänst på Telia - 25 nya medarbetare med teknik- och säljint
TeliaSonera Broadband Services Sweden / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Göteborg,
Jönköping,
Karlstad,
Malmö,
Norrköping eller i
hela Sverige Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Du kanske undrar hur Telias Kundtjänst Bredbandskiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi fler sälj- och teknikintresserade medarbetare till Kundtjänst.Vår Kundtjänst har två inriktningar; Försäljning och Support. Så ange i din ansökan vad du tycker låter mest intressant.
I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 5 veckor med start v. 46 och v. 47. Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss den11/11 och/eller den 18/11. Vilken utbildning just du kommer att börja hos oss är något vi återkommer med om du går vidare i rekryteringsprocessen.Vi vill dock poängtera att vi även arbetar proaktivt med rekrytering av Kundrådgivare och har utbildningsstarter löpande under året 2013.
Vi erbjuder dig
• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden samt support och behovsstyrd försäljning. Vidare utbildas du kontinuerligt för att behålla och utveckla dina goda kunskaper
• Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du att tillhöra ett engagerat och peppat team
• På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.
Publiceringsdatum2013-10-11ArbetsuppgifterSom Kundrådgivare i Telias Kundstjänst är främsta arbetsuppgiften att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Våra kunders frågor handlar bland annat om bredband, digital- tv och andra produkter som hör till dagens digitala hem. Du analyserar problem och på snabbast, smidigast och mest pedagogiska sätt, löser såväl enkla som komplicerade ärenden hos våra privatkunder.
Vidare innebär rollen som Kundrådgivare att aktivt erbjuda Telias produkter och tjänster utifrån kundens behov. Du lyssnar på kunden, beskriver produkt/tjänst och pris, argumenterar fördelar och når avslut, du arbetar med erbjudanden och försäljning i varje samtal. Du ska alltid ge ett professionellt bemötande samt överträffa kundens förväntningar genom att vara hjälpsam, tillmötesgående och innovativ i ditt sätt att lösa problem. Du ska vara med och leverera en kundupplevelse i världsklass.
Din uppgift är att skapa en god kunddialog och finna en bra balans mellan att erbjuda kunden support, försäljning, kundnöjdhet och produktivitet. Du ska även efterleva uppsatta mål, både på individ- och gruppnivå.
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har god datakunskap och är duktig på informationssökning samt att du gärna får ha kunskaper i säljteori samt vara både support- och teknikintresserad.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du har ett starkt kundfokus, är lösningsorinterad och positiv. Vidare är du social, hjälpsam och självständig i ditt arbete. Du tycker om och drivs av att arbeta mot uppsatta mål samt i ett högt tempo. Du brinner och är intresserad av försäljning och support samt har förmågan att vara kreativ där du kommer med innovativa idéer som resulterar i nöjda kunder.
Det är mycket meriterande att ha tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakt, gärna av försäljning och/eller support. Vidare är det även meriterande med ytterligare språkkunskaper.
Arbetstider
Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 07.45 till 22.15 och helger 09.45 till 20.15, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning. Du kan räkna med två till tre sena kvällar i veckan och minst var sjätte helg.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Anna Stålmman på telefon 072 - 553 40 34.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.
Välkommen till oss på Telia!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Stålmann +46 72 553 40 34
FöretagTeliaSonera Broadband Services Sweden
AdressTeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 1674680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.