Kundtjänst med ekonomi
Cbre Gws Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-02-14
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cbre Gws Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Kundtjänstmedarbetare / ekonomiassistent inom fastighetsbranschen
Är det bästa du vet att ge en suverän service? Älskar du att jobba med telefonen som redskap där du tryggt koordinerar arbetsorder direkt till utförare? Drivs du av att arbeta med hela processen från ax till limpa? Vi söker dig som redan idag jobbar som kundtjänstmedarbetare och/eller ekonomiassistent med erfarenhet från fastighetsbranschen.
CBRE är ett företag inom teknisk fastighetsdrift och förvaltning som har som målsättning att leverera fastighetstjänster i världsklass, varje dag året runt. Vi erbjuder allt från rådgivning och planering till operativt arbete, med kunskap och omtanke i fokus. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag där det erbjuds utvecklingsmöjligheter och en värderingsstyrd arbetsmiljö.
Tjänsten är placerad i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm i närheten av T-Centralen!
Som Kundtjänst och ekonomiassistent ansvarar du tillsammans med dina kollegor för alla ärenden och felanmälningar som kommer in via mejl och växeln som är öppen mellan 07:00 och 16:30. Du kommer även jobba med dagliga administrativa frågor, kontering av leverantörsfakturor och fakturering av kundfakturor.
Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
* Ta emot samtal i växeln
* Ta emot ärende via mejl
* Koordinera ärenden för åtgärd internt samt till upphandlade entreprenörer
* Registrera felanmälningar i ärendehanteringssystem
* Följa upp ärenden och återkoppla till kund
* Arbeta med leverantörsfakturor och enklare bokföring
* Fakturering av kundfakturor
* Registervård samt hantering av register
Vem är du?
Du har:
* Avslutad gymnasieutbildning
* Minst 2 års erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och mejl som verktyg
* Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom fastighetsförvaltning
* Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
* Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
* Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
Publiceringsdatum2025-02-14Dina personliga egenskaper• God kommunikativ förmåga både internt och externt
• Genuint intresse för fastigheter och dess utveckling
• Lyhörd och prestigelös
• Strukturerad med god administrativ förmåga
• Orädd för att hugga i där det behövs
• Förmåga att prioritera och lösa problem
• Lättlärd, flexibel och strukturerad
Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan så fort som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval av kandidater. Tillträde snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om CBRE som arbetsgivare:
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.
Eftersom vi redan valt rekryteringskanal för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi oss kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "204658".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cbre Gws Sweden AB (org.nr 556991-2628)
Arbetsplats Cbre Fastighetsteknik
Kontakt Christine Dannaoui
christine.dannaoui@cbre.com Jobbnummer 9166099