Kundsupportmedarbetare (tillfällig Tjänst)

Permobil AB / Kundservicejobb / Timrå
2025-08-19


Visa alla kundservicejobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Permobil AB i Timrå, Sundsvall, Sollentuna, Stockholm, Nacka eller i hela Sverige

KUNDSUPPORTMEDARBETARE (tillfällig tjänst)
(Scroll down for EN)
Vill du arbeta i en internationell miljö där du gör skillnad varje dag?
Hos Panthera kommer alltid användarna av våra produkter i första hand. Vårt syfte är att skapa avancerade hjälpmedel som berikar livet för vuxna och barn som lever med funktionsnedsättningar. Våra medarbetare är passionerade kring att tänja på teknikens gränser för att leverera innovationer som förbättrar liv. Vi är ett hållbart och ansvarsfullt företag med fokus på ständiga förbättringar, och våra kunder kan lita på att vi levererar marknadsledande lösningar baserade på insiktsdriven klinisk data.
Om rollen
Vi söker en svensktalande Kundsupportmedarbetare till vårt kundsupport-team. I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i att ge förstklassig support till våra kunder och säkerställa att deras frågor hanteras effektivt och professionellt. Du kommer att arbeta nära interna team för att förbättra kundupplevelsen och bidra till framgången för vår supportverksamhet.
Detta är en tillfällig tjänst stationerad vid Permobils helt nya toppmoderna innovationscenter i Birsta, Sundsvall eller i Spånga Stockholm.
Dina ansvarsområden:
Hantering av allmänna kundförfrågningar som kommer från kunder externt/internt via telefon och mejl. Såsom orderhantering, reklamationer och returer, garanti, orderuppföljning, fakturering, betalningar och övriga relevanta arbetsuppgifter för rollen.
För att lyckas i rollen har du:
Gymnasiekompetens eller annan relevant utbildningsbakgrund,
Goda IT-kunskaper; erfarenhet av D365 är en fördel,
Flytande svenska och engelska; ytterligare språk är en fördel,
En passion för kunder och för att leverera enastående kundservice,
Tydliga kommunikationsförmågor samt förmåga att visa empati och använda ett positivt språk.

Vem är du:
Du är en proaktiv och resultatinriktad person med stark ansvarskänsla. Du har dokumenterad erfarenhet av att identifiera möjligheter och omsätta dem i handling. I en komplex, internationell miljö är du skicklig på att strukturera och prioritera uppgifter samtidigt som du hanterar olika intressenter på ett effektivt sätt. Din flexibilitet gör att du kan hantera varierande arbetsbelastning med lätthet, och du möter utmaningar med uthållighet och anpassningsförmåga.
Ansökningsprocess
Skicka in din ansökan redan idag eller senast den 7 september.
Panthera är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och är engagerad i mångfald och inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade kandidater.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Andreas Sjölander, Customer Support Manager, andreas.sjolander@permobil.com
För information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Zivile Mitkute, Talent Acquisition Partner, zivile.mitkute@permobil.com
Vi ber er vänligen respektera att vi inte önskar rekryteringshjälp eller annonsering, och vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

CUSTOMER SUPPORT REPRESENTATIVE (temporary role)
Would you like to work in an international environment where you'll make a difference every day? We are looking for game-changers to join us as we innovate for individuals and develop the world's most advanced assistive solutions.
At Permobil, the people who use our products come first. Our purpose is to create advanced assistive solutions that make the lives of adults and children living with disabilities more enriching. Our people are passionate about pushing the boundaries of technology to deliver innovations that improve lives. We are a sustainable and responsible business committed to continuous improvement, and our customers can trust us to provide market-leading solutions driven by insights-based clinical data.
Position Overview
We are looking for a Swedish speaking Customer Support Specialist to join our Customer Support Team in Sundsvall (Birsta) or in Stockholm (Spånga). In this role, you will play a key part in providing exceptional support to our customers, ensuring their inquiries are handled efficiently and professionally. You will collaborate closely with internal teams to enhance customer experience and contribute to the overall success of our support operations.
Your Responsibilities:
Handling general Customer Enquiries from Customers, Users or other relevant stakeholders internally and externally, such as order management, claims and returns, warranty, tracking of orders, invoicing and cash collections in one or several markets,
Order Management,
Conduction of other administrative work in alignment with the EMEA Customer Support,
Support process improvement and implementations withing the area,
Sales activities where applicable.

To succeed in this role you have:
Degree in Business Administration, Engineering, Finance or other relevant educational background,
Minimum 3 years of experience from similar position; medtech industry experience is meriting,
Good IT-skills; experience from D365 would be an advantage,
Fluency in English and Swedish; additional languages would be an advantage,
Passion for Customers and delivering outstanding customer service,
Clear communication skills and ability to show empathy and use a positive language.

Who are you:
You are a proactive and results-driven professional with a strong sense of responsibility. You have a proven track record of identifying opportunities and turning them into action. In a complex, international environment, you excel at structuring and prioritizing tasks while managing various stakeholders effectively. Your flexibility allows you to navigate fluctuating workloads with ease, ensuring that challenges are met with resilience and adaptability.
Application Process
We will conduct selection continuously so send us your application today or before 7th of September at the latest!
Permobil is an equal opportunity employer committed to diversity and inclusion. We welcome applications from all qualified individuals.
For more information about the position, please contact Andreas Sjölander, Customer Support Manager, andreas.sjolander@permobil.com
For information about the recruitment process, please contact Zivile Mitkute, Talent Acquisition Partner, zivile.mitkute@permobil.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Permobil AB (org.nr 556113-3496), https://www.permobil.com/en-us/careers

Jobbnummer
9465612

Prenumerera på jobb från Permobil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Permobil AB: