Kundsupportmedarbetare till Norman AB

Norman Data Defense Systems AB / Butikssäljarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norman Data Defense Systems AB i Norrköping

Publiceringsdatum
2012-04-04

Beskrivning av verksamheten
Norman ASA grundades i Oslo 1984 och är världsledande och pionär inom proaktiva säkerhetslösningar och IT-forensiska verktyg mot skadlig kod. Miljoner av användare litar på att Normans lösningar inom nätverkssäkerhet, klientsäkerhet och verktyg för analys av skadlig programvara, skyddar deras tillgångar.

Idag är Normans lösningar tillgängliga över hela världen. Företagets huvudkontor är fortfarande beläget i Norge, och huvudmarknad är Europa och USA. Företaget tillhandahåller även marknadsledande program för avancerad analys av skadlig kod, något som gör det möjligt att automatisera analys av misstänkta filer, identifiering av skadlig kod samt bedömning av säkerhetshot. Normans prisbelönta säkerhetslösningar skyddar miljoner av konsumentdatorer från hackare, spionprogram och identitetsstöld.Normans svenska huvudkontor ligger i Kista med närhet till vad som kallas Nordens Silicon Valley.

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare vid vår kundsupport kommer dina arbetsuppgifter fördelas på ca 50% junior teknisk support samt ca 50 % kundservice. Du kommer att bli en viktig del i vårt supportteam och en brygga mellan vår tekniska support och vår kundservice.

Du kommer att ansvara för att ge en god serviceupplevelse till de kunder som kontaktar oss med frågor relaterade till vår webbshop, produkter och licenser och därmed fungera som ett säljstöd för denna kundgrupp.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som tidigare arbetat inom kundservice eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Telefonen kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg och är en betydelsefull kontaktpunkt med våra kunder.

Vi ser gärna att du har ett grundläggande intresse för IT och teknik då det är viktigt med en grundläggande förståelse för problem som slutanvändaren kan stöta på samt förmåga att se och förklara lösningen till problemet.

Utbildningsmässigt har du minst gymnasiekompetens. Då vi arbetar mot den svenska marknaden samt då koncernspråket är engelska ställer vi krav till att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du ödmjuk och kommunikativ, du har lätt för att göra dig förstådd med både förståelse för och hänsyn till personen du pratar med. Därtill är du kontaktssökande och initiativtagande, ser till att förstå kundens situation samt ta ansvar för att tillägna dig informationen som krävs för att lösa problemet.

Du kommer att bli en ovärderlig resurs i vårt arbetslag i en roll där du får möjlighet att tillägna dig ny kompetens samt där det ges utrymme för kontinuerlig utveckling i en händelserik och stimulerande arbetsmiljö.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid.

Tillträde
Omgående!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: jonny.sidestal@norman.com

Företag
Norman Data Defense Systems AB

Adress
Norman Data Defense Systems AB
60233 NORRKÖPING

Kontorsadress
Södra Grytsgatan 7

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-230330

Jobbnummer
1207123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norman Data Defense Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norman Data Defense Systems AB: