Kundsupport till växande onlinebaserat tjänsteföretag

Qleano / Butikssäljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qleano i Eskilstuna

Vad jobbar vi med?
Qleano är ett onlinebaserat varumärke inom städ- och flyttjänster. Vi har ett stort antal städbolag anslutna till oss för att utföra städningen medan vi hanterar kundsupport, försäljning, marknadsföring och driver den digitala produkten Qleano.

Jobbet i sig
Då en av våra stjärnor ska flytta till annan ort söker vi ny förstärkning till vårt supportteam.

Som en del av vårt supportteam kommer du att vara mittpunkten för hela bolagets verksamhet. Det mesta som händer passerar på något sätt genom vår support. Du kommer att via mail och telefon ha kontakt med såväl slutkunder som företagskunder och våra anslutna städbolag. Du kommer att ta inkommande samtal, ta emot, hantera och lösa reklamationsärenden, vara med och schemalägga våra städteam, ge stöd till våra städbolag och genomföra kunduppföljningar.

Du kommer att jobba från vårt kontor i Eskilstuna och serva våra kunder och städbolag i hela landet. Vi jobbar i effektiva affärssystem och i ett öppet och ljust kontorslandskap cirka 10 minuters promenad från centrum.

I ditt uppdrag ingår följande;
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Ringa utgående samtal till kunder
• Hantera och besvara inkommande mail
• Hantera bokningar
• Försäljning
• Hantera och utreda reklamationsärenden
• Utföra kunduppföljningar
• Kontakt med arbetsledare

Genom ditt arbete ska du:
• Leverera kundsupport av världsklass
• Ge våra anslutna bolag stöd så att de kan leverera ännu bättre kundupplevelse
• Vara med och utveckla bolaget och våra processer

Vem är du?
Vi söker nu någon som har tidigare erfarenhet av kundsupport. Ödmjukhet och humor är två viktiga egenskaper i ditt uppdrag och för att ge våra kunder och anslutna bolag den upplevelse vi vill. Ofta innebär det ett högt tempo i en kundsupport och det här är inget undantag. Att kunna behålla lugnet och fatta beslut även med en telefonkö ringlandes blir därför viktiga aspekter. Då din uppgift till stor del innebär att hantera kommunikationen mellan slutkunden och utföraren kommer du även behöva vara duktig på att prioritera och fatta beslut, något som vidare innebär att du behöver använda din integritet och genuina vilja att hitta de bästa lösningarna för alla parter dagligen. Vår vilja är att ge varje medarbetare så mycket ansvar som möjligt varför det är viktigt att du gillar att ta ansvar och lösa egna problem. Då ditt jobb till stor del handlar om att kommunicera är det viktigt att du är duktig i såväl tal som skrift, på både engelska och svenska.

• Heltid
• Individuell lönesättning
• Urval sker löpande
• Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-02-22

Om företaget
Qleano grundades under 2011 som ett vanligt traditionellt städbolag under varumärket Cleaning Services. Efter två år gick vi över till att jobba med nuvarande affärsmodell där vi kopplar ihop köpare av städtjänster med utförare av städtjänster. Idag har vi ca 80 anslutna aktiva städbolag, ett stort antal nyckelkunder och flera hundra privatkunder varje månad. Många av städbolagen har varit med oss under en längre tid och vi är en viktig integrerad partner, andra är nyare på vår plattform. Vårt mål är att vara en långsiktig partner till alla vi jobbar med och vi lägger därför stort fokus på att skapa värde för våra samarbetspartners.

Sett till antalet anställda på kontoret är vi ett relativt litet bolag. Idag är vi 8 personer, omsätter cirka 30 mkr på årsbasis och utför runt 750 uppdrag per månad. I vårt team har vi medarbetare som är från 25 år till 36 år och jobbar inom support, marknadsföring, försäljning, affärsutveckling och ekonomi. Även om vi har ett ungt team så har vi väldigt god erfarenhet av såväl branschen som vår affärsmodell efter sju verksamma år och en bra bit över 30 000 utförda uppdrag. Vi är ett team om sex tjejer och två killar i dagsläget.

Bolaget har ett stort fokus på att driva utveckling och alla medarbetare har en viktig del i att driva förbättringar inom sina egna områden. Varje vecka bidrar alla i teamet med förbättringsåtgärder som snabbt rullas ut för test. Detta är en av våra stora framgångsfaktorer och vårt sätt att ständigt utveckla och utmana gamla strukturer gjorde att företaget 2017 fick priset som Årets Innovatör i Eskilstuna. Vi har ett stort fokus på produktivitet och kvalité i allt vi gör, vilket också präglar kulturen och medarbetarna på plats. Vi har ett väldigt dedikerat och kompetent team som trots sitt fokus går igenom arbetsdagarna med en stor portion humor.

Bolaget ägs av Adam Gyllhamn, Dan Lainio och Yvonne Berglund. Adam Gyllhamn är VD och operativt ansvarig. Som ägare är de alla tre engagerade i verksamheten och de har ett långsiktigt fokus på sitt ägande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Qleano

Kontorsadress
Kyrkogatan 17

Jobbnummer
4630666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qleano

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qleano: