Kundsupport till Retriever

Poolia Stockholm AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Känner du dig hemma inom sociala medier och vill du jobba med kundrelationer och support i en nordisk organisation? Vi söker nu en Customer Manager till Retrievers Customer Relationsavdelning.

Tjänsten är placerad på Retrievers kontor i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan.

Du kommer att ingå i gruppen First Line som ansvarar för löpande support och stöd åt Retrievers kunder - oftast kommunikations- och marknadsavdelningar på företag, organisationer och myndigheter. Rollen innebär också att du har ett nära samarbete internt med medarbetare inom både den egna avdelningen och med sälj-, teknik- och analysavdelningarna samt bidrar till utvecklingen av en kvalitetsmedveten och effektiv kundvård med hög servicenivå.


Publiceringsdatum
2018-12-21

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Manager har du en viktig roll i kontakten med verksamhetens kunder. Du jobbar även i nära samarbete med Retrievers sälj-, analys- och teknikavdelningar. Du ansvarar för att bygga och stärka kundrelationerna genom telefonsamtal, chatt och e-post men även genom personliga möten och webbinarier. Du bidrar också till affärer genom att fånga upp och analysera information från kunderna och föra detta vidare till avtalsansvarig eller utvecklingsavdelningen. Vid behov under säljprocessen kan du stödja genom tex uppsättning av demotjänster.

Vidare så kommer du att:
• upprätthålla förstklassig service mot både kunder och kollegor i såväl stora som små ärenden
• aktivt skapa långsiktiga kundrelationer
• ta hand om inkommande ärenden via telefon och e-post snabbt, strukturerat och professionellt
• arbeta proaktivt med Retrievers bevakningskunder enligt plan
• Samverka med Retrievers teknikavdelning vid felsökningar och teknisk testning
• hålla uppstartsmöten, utbildningar och webbinarier.
• bygga upp och administrera kundernas medieportaler, tex bevakningsprofiler och olika typer av leveranser
• stödja och dela kunskaper med övriga kollegor på avdelningen samt samverka med de norska, finska och danska Customer Relationsavdelningarna.

Utbildning / Erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller från medie- och kommunikationsbranschen. Du bör känna dig hemma inom sociala medier och ha god insikt i det nya medielandskapet. Du bör även vara orädd och snabblärd inom nya tekniska system samt ha en god teknisk förståelse, tex erfarenhet av att arbeta med databassökningar eller webbpubliceringsverktyg. Din svenska och engelska är mycket god i såväl tal som skrift och du bör känna dig bekväm med att hålla möten och kunddialoger på engelska.
Det är meriterande om du tidigare har jobbat med kundrelationer inom B2B eller har en utbildning inom media/kommunikation,

Som Customer Manager ligger ditt fokus på att upprätthålla förstklassig service, vara lösningsorienterad och hantera stora som små ärenden, från både kunder och kollegor professionellt, engagerat och prestigelöst. Du har förmågan till ett trevligt och professionellt bemötande i alla situationer. Som person är du självgående, noggrann och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har en utpräglad serviceinställning, är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.
Om Retriever
Retriever är den största leverantören av mediebevakning, medieanalys och företagsinformation i Norden. De har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors och är snart 200 medarbetare, var av drygt 70 sitter på kontoret i centrala Stockholm. Retriever ägs av nyhetsbyrårerna TT och NTB. Mer information finns på https://www.retriever.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 52303
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Stockholm AB

Adress
Poolia Stockholm AB
Kungsgatan 57 A
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A

Jobbnummer
4527666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Stockholm AB: