Kundsupport, 2:nd line support
Payzone / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på
www.payzone.sePayzone expanderar och söker därför fler medarbetare till vårt Customer Support. 2nd line Support arbetar med att serva kunder som nyttjar payzones kontantkortslösning för mobiltelefoni samt de
som använder payzones kortbetalningslösningar. Arbetar med fördjupad felsökning och supportfrågor. Övertar ärenden från 1st line och Avtal & Administration.
Publiceringsdatum2008-11-19Dina arbetsuppgifterLoggfilsläsning
Installationsamtal
Felsökning- terminaler
Djupare felsökning från 1st line.
Eskalering till System vid centralt fel hos payzone eller driftpartners
Tekniska frågor kring Pc, windows, brandväggar, nätverk, antivirus. Konfigurering
Utbildning. Internt externt
Dokumentation och rapportering av buggar till IT-avdelningen.
Bakgrund och person:
Vi förutsätter att du har erfarenhet av supportarbete - ett utpräglat serviceyrke där samarbete är ett viktigt inslag. God vana av att ge service till kunder via telefon och e-mail. Goda
kunskaper i PC och nätverksmiljö. Du trivs i rollen som supporthandläggare, stimuleras av att ge god service och arbeta med teknisk felsökning. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du
även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete.
Vi förser dig med relevant utbildning. Viktigt är att du har ett bra engagemang och driv. Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade
Erfarenheterav arbeta med utbildning är meriterande då både intern och extern utbildning ingår i rollen.
Övrig informationI denna rekrytering samarbetar vi med student & Workers. Urval och intervjuer sker löpande.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-12-19
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktStefan Lidman, +46 8 407 55 22
FöretagPayzone
AdressPayzone
10391 Stockholm
Jobbnummer 355620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.