Kundstöd med samordningsansvar

Göteborgs kommun / Kundservicejobb / Göteborg
2024-01-23


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi på Göteborgs stads inköps-och upphandlingsförvaltning har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Inköps-och upphandlingsförvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Publiceringsdatum
2024-01-23

Arbetsuppgifter
Gillar du att ge service och kundstöd? Är du en fena på att samordna, utveckla systematik och ha en aktiv roll i utbildningar och nätverk? Har du dessutom stort intresse för människor och erfarenhet av att leda andra så är denna tjänst något för dig.

Förvaltningen är i en förändringsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet och vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt. En del i denna utveckling är att förstärka med en tjänst som kundstöd med samordningsansvar.

Avdelningen för kund och dialog ansvarar för att inhämta Göteborg stads verksamheters behov och att samordna, facilitera och utveckla dialogen med kunder och med näringslivet. På avdelningen finns roller som arbetar med utveckling, kompetens- och utbildningsinsatser, kommunikation och uppföljning samt stöd och rådgivning. Mycket av arbetet sker i nätverk, grupper, möten och genom mätningar men också i direktkontakter via telefon och mejl.

Som kundstöd med samordningsansvar innebär den ena delen av rollen att ingå i en liten grupp som arbetar med kundstöd genom att möta beställares och leverantörers frågor och synpunkter via olika kanaler. Gruppen arbetar proaktivt och deltar i att ta fram olika typer av stöd såsom frågor & svar, lathundar, informationstexter och dialogmöten. Den andra delen innebär att samordna arbetet i gruppen samt samarbetet inom och utom avdelningen. I samordningsansvaret ingår även att hålla dagliga avstämningar i gruppen kundrådgivare samt bevaka att inkommande frågor hanteras medan avdelningschef har personal-och resultatansvar för alla medarbetare på avdelningen kund och dialog.

Arbetet görs med stöd av ett kundärendehanteringssystem som förvaltas inom gruppen och metoden för kundrådgivare är att självständigt söka efter kunskap och aktivt ta hjälp av andra för att nå lösningar. Kontinuerlig dialog med förvaltningens experter är en förutsättning liksom grundläggande kunskap om hur offentliga inköp styrs, hur ramavtal fungerar och vilka olika avropsmodeller som kan förekomma.

Det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och att du vill bidra både med ditt kunnande och din entusiasm. Du är även med och utvecklar arbetssätt och relationer med våra kunder i staden och förväntas vara aktiv i grupper och nätverk.

Kvalifikationer
Vi ser att du har erfarenhet av kvalificerade inköpsfrågor, gärna inom offentlig verksamhet exempelvis som inköpssamordnare, upphandlare, inköpare eller motsvarande. Du har tidigare haft någon form av samordnande eller arbetsledande roll. Du har erfarenhet av att arbeta kundcentrerat i en serviceroll i nära samverkan med andra. Du är väl förtrogen med att använda digitala systemstöd för exempelvis ärendehantering och e-handel och har förståelse för hur en offentlig organisation är uppbyggd och fungerar. Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom inköpsområdet. Har du erfarenhet av inköpsfrågor inom Göteborgs Stad ser vi det som meriterande.

För att trivas i rollen som kundstöd med samordningsansvar ser vi att du har ett intresse för och trivs med att arbeta med service på ett systematiskt sätt. Du är en relationsbyggare och strävar efter att skapa långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du kommer att möta en stor variation av frågeställningar och en viktig del i rollen är att reda i dessa. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information för att kunna presentera det som är relevant för kunden på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du behöver ha förmåga att göra avvägningar om du kan hitta lösning själv eller ta kontakt och söka lösning tillsammans med andra på förvaltningen.

Då både förvaltningen och arbetssätten är under utveckling är det viktigt att du har en god förmåga att själv identifiera behov och möjligheter att utveckla arbetet samt tillsammans med gruppen kan arbeta systematiskt och metodiskt med de arbetsuppgifter som finns och följer upp resultatet. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och har förmåga att se mer än en möjlig lösning.

ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrig information
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C170646".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Inköps-och upphandlingsförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef Kund och dialog
Susanne Fägersten Sabel
susanne.sabel@ink.goteborg.se
031- 366 37 35

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Göteborgs kommun

Jobbnummer
8413310


Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: