Kundstöd företag
Sparbanken Skaraborg AB (publ) / Bankjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sparbanken Skaraborg AB (publ) i Skara,
Götene,
Vara eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-21BeskrivningVi är en regional affärsnära sparbank med uppgift att vara en trygg och långsiktig partner för våra kunder inom privat och företagsmarknaden.
Vi finns här, i hjärtat av Skaraborg med mötesplatser i Skara, Vara, Götene och Nossebro. Våra beslut fattas lokalt, vårt huvudkontor finns i Skara och vi ägs av Sparbanksstiftelsen Skaraborg
Tillsammans har vi ett stort samhällsengagemang med mål att skapa tillväxt och utveckling för Skaraborg. Med våra 120 medarbetare är vi tillgängliga, proaktiva och har förståelse för vad som gör skillnad för våra kunder. Vårt löfte är att ständigt utvecklas, tänka nytt och se till att medarbetare och kunder växer. Här möts du av ett utvecklande ledarskap som ser dig som vår viktigaste resurs. Välkommen att växa med oss!
Dina arbetsuppgifterVår tillväxtresa fortsätter och nu vill vi stärka upp med ytterligare ett kundstöd som vill utvecklas tillsammans med oss inom vår företagsorganisation.
Att arbeta som kundstöd innebär att du ansvarar för att hålla kontakt med våra företagskunder i löpande frågor och att arbeta för att optimera kundernas affärer med banken, så som betalflöde samt att se över kundernas helhetsbehov gällande försäkringar, juridik samt privataffärer i samarbete med specialister inom respektive område.
Du har ett nära samarbete med våra företagsrådgivare för att planera, utföra och följa upp kundbesök samt stötta företagsrådgivarna i att förbereda, bereda och administrera krediter, dels i form av nya upplägg, dels vid kredituppföljningar. Du är även delaktig i pm-skrivande samt behjälplig med att KYC genomförs utifrån AML:s riktlinjer.
För oss är hög tillgänglighet och servicenivå viktigt, det är viktigt att trivas tillsammans med kollegor och vi jobbar tight i team kring våra kunder samt utbyter kontinuerligt erfarenheter.
Du agerar utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens uppsatta mål.
KvalifikationerVi söker dig som har/är:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans eller motsvarande
- Analytisk, strukturerad och affärsinriktad
- Kunnig inom och har stort fokus på digitalisering
- Prestigelös och tycker om att samarbeta
- En hög social och kommunikativ förmåga samt en hög servicenivå gentemot kunder och kollegor
- Ansvarstagande med ett stort eget driv
För rollen ser vi att du har godkänd Swedseclicens samt erfarenhet av kundrådgivning inom privat- och/eller företagssidan.
Förutom de grundläggande kompetenskraven lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa bidrar till vår grupp och organisation.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 %. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 17 januari 2024.
Du ansöker via vår hemsida
www.sparbankenskaraborg.seFrågor
Du är varmt välkommen med dina frågor till vår Bitr. Företagschef Joakim Sörman, 0511-281 16,
joakim.sorman@sparbankenskaraborg.seTitta gärna in på vår hemsida och Instagram-konto om du vill se mer av oss och vår vardag!
Du kan även läsa mer om livet i Skaraborg
www.livetiskaraborg.se Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/12".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sparbanken Skaraborg AB (publ) (org.nr 516401-0141)
Arbetsplats Sparbanken Skaraborg,
Jobbnummer 8346164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.