Kundservicespecialist till Bilprovningen & SMP
The We Select Company AB / Kundservicejobb / Sundbyberg
2025-09-10
Visa alla kundservicejobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Vi söker nu en kundservicespecialist som med engagemang och lyhördhet och vill bidra till att både Bilprovningen och SMP fortsätter att erbjuda hög kundnöjdhet och stärkt lojalitet på ett sätt som är hållbart och resurseffektivt. I den här rollen får du möjlighet att vara en viktig del av vårt arbete med att möta kundernas behov, samtidigt som du samarbetar nära våra driftorganisationer för att utveckla och förbättra våra processer.
I över 60 år har Bilprovningen (AB Svensk Bilprovning) varit Sveriges självklara val för fordonsbesiktning. Med cirka 110 stationer från Skurup i söder till Pajala i norr kombinerar vi djup branscherfarenhet med ett värderingsdrivet arbetssätt. Vi är stolta över att vara kundfokuserade, omtänksamma, professionella, affärsmässiga och att se på oss själva som ett starkt lag. Det genomsyrar i allt vi gör. I december 2024 blev Bilprovningen en del av den internationella koncernen TÜV Rheinland. Det ger oss global expertis med lokal omtanke och ett ännu bättre stöd för trafiksäkerhet, hållbarhet och kvalitet.
Om tjänsten
I rollen som kundservicespecialist är du en del av ett kundserviceteam på fyra personer som hanterar inkommande kundärenden till Bilprovningen och SMP via våra utvalda servicekanaler, muntligt och i skrift. Du agerar även support till våra båda driftorganisationer gällande besiktnings- och bokningsfrågor. Du bidrar aktivt till förbättringsarbete kring rutiner och processer och har ett brett kontaktnät i hela företaget. Du kommer ingå i ett team som hjälper varandra och som stöttar upp alla våra medarbetare och kunder runt om i landet.
I ditt dagliga arbete kommer du att:
Hantera kundärenden från privat- och företagskunder via telefon, e-post och interna system. Du är också en del av Backoffice för mer komplexa ärenden gällande exempelvis kundklagomål och ersättningsärenden.
Bidra till kvalitetssäkrade underlag som exempelvis FAQ:er, vidareförmedling av kundsynpunkter inom företaget och medverkar i påföljande förbättringsarbete
Administrera kunddata i lojalitetsplattformarna Mina sidor och Besiktning Online. Driva aktiv vård av företagens kundregister.
Vi erbjuder:
En arbetsplats där trivsel och utveckling går hand i hand. Här befinner du dig i en miljö med härlig stämning och en familjär känsla samtidigt som vi tillsammans bygger vidare kompetensen för att möta våra kundersbehov inom maskin- och fordonsbesiktning. Som del av vår kundnära organisation bidrar du till att skapa trygghet och hållbarhet i både trafiken och på arbetsplatsen, med stolthet över det arbete vi gör. Rollen är utformad med stort eget ansvar och beslutsfrihet - samtidigt som du är en del av ett stödjande team.
Vi söker dig som:
Har en passion för service och problemlösning.
Är en lagspelare med en stark vilja att hjälpa till.
Har en god förmåga att förstå kundernas behov och erfarenhet inom kundservice och administrativa serviceyrken.
Har erfarenhet av att hantera komplexa ärenden, kundklagomål och ersättningsärenden
Har erfarenhet av affärs- och bokningssystem, CRM och e-post. Är nyfiken på AI och vill bidra aktivt till ett modernt och effektivt arbetssätt.
Är noggrann och en god kommunikatör i både tal och skrift på svenska
Har du dessutom erfarenhet och ett stort intresse för fordonsbranschen och/eller en bakgrund som besiktnings- eller fordonstekniker är det meriterande.
En roll där samarbete, struktur och problemlösning gör skillnad
I rollen som kundservicespecialist värdesätter vi din förmåga att bygga relationer och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du kommunicerar tryggt och tydligt och att du möter vardagens utmaningar med professionalism och engagemang. Att du hittar mening i att hjälpa till att lösa problem med empati, i samarbete och med en öppen lösningsorienterad inställning. Du trivs när du får arbeta strukturerat och noggrant, och du inspireras av möjligheten att utveckla verksamheten framåt tillsammans med dina kollegor i ett stödjande och kundfokuserat team I rollen som kundservicespecialist tillhör du Kundservice som är en del av vår marknadsavdelning. Vi samarbetar även med ett externt Callcenter som också möter våra kunder främst via telefon
Praktisk information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Rissne (hybridarbete delvis möjligt, ca 2 dagar/veckan efter upplärningens slut)
Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning tillämpas)
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast 2025-10-01. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. I samband med urvalsprocessen kommer test att skickas ut till de mest intressanta kandidaterna. Dessa test är obligatoriska att svara på för att gå vidare i rekryteringsprocessen.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Therese Hammarberg.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar för att öka mångfalden inom vårt företag och tror att en varierad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald stärker vår kundservice. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The We Select Company AB (org.nr 556841-1671),
https://www.bilprovningen.se/ Madenvägen 11 (
visa karta)
174 55 SUNDBYBERG
Arbetsplats Bilprovningen Sundbyberg-Rissne
Jobbnummer 9502439