Kundservicemedarbetare till vår kund inom media i Östersund

Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Östersund
2017-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till vår kund inom media i Östersund" (publicerad 2018-06-07) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Östersund, Ragunda, Ånge, Örnsköldsvik, Nordmaling eller i hela Sverige

Till vår uppdragsgivare som är ledande inom tidningar och magasin söker vi medarbetare till dess kundtjänst i Sverige.

Första tiden hos Webhelp

De första 2 veckorna hos Webhelp får du som nyanställd en omfattande utbildning inför det framtida arbetet. Under utbildningen får du bland annat lära dig om de system som används, kundhantering samt hur samtalen kan styras i rätt riktning. För att du ska känna dig trygg i dina samtal har du i ett inledande skede en medlyssnare som sitter bredvid och ger dig tips och råd.

Publiceringsdatum
2017-02-24

Dina arbetsuppgifter
När du fått alla grundläggande kunskaper via utbildningen börjar det bli dags att ta egna samtal. Ditt arbete innefattar kundservice via telefon där samtalen kan handla om exempelvis prenumerationsbeställningar, fakturafrågor eller allmänna funderingar. Det primära i ditt arbete är att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov. Vidare arbetar du till viss del med merförsäljning vid exempelvis ett avslut av en prenumeration, där du gör en behovsanalys för att styra kunden till en eventuell fortsättning.

"Jag har alltid jobbat mot provision och det är en väldigt fin bonus om du är flitig med säljen. Man kan öka sin provision med flera tusen extra i månaden och det är aldrig fel!" - John Peter Hedman Nilsson, Advisor

Utvecklingsmöjligheter

För den som strävar efter att utvecklas i arbetet så är Webhelp rätt arbetsplats! När vi rekryterar till högre positioner såsom Super User, Team Manager eller Operations Manager, så rekryterar vi gärna internt. Hos detta uppdrag så är 75 % av ledarna anställda internt.

Du har alltid regelbunden kontakt med din Team Manager som ger dig feedback och stöd, och med denna person diskuterar du även individuella utvecklingsmöjligheter.

Stämningen på kontoret

I teamet arbetar idag ett glatt gäng på 20 personer, som alla hjälper och stöttar varandra i arbetet. För att stärka sammanhållningen i gruppen anordnas team aktiviteter med jämna mellanrum där teamet tillsammans bestämmer aktivitet.

"Det är otroligt bra stämning, roliga kollegor, bra ledning och levererar du goda resultat så är det någonting som uppmärksammas!" - John Peter Hedman Nilsson, Advisor

Arbetstider

Kundtjänsten har öppet 08:00-18.00 på vardagar och det är under detta tidsspann som arbetstiderna förläggs, vilket innebär att kvällar och helger är fria. Schemat släpps inför varje månad så det finns goda möjligheter att planera runtomkring. Du har även möjlighet att lämna vissa önskemål kring schema samt byta pass med kollegor.

Är det dig vi söker?

Vi tror att du som söker tjänsten är en kommunikativ och lyhörd person. Du har kunden i fokus och brinner för service. Vidare är du lösningsfokuserad och strävar aktivt efter utveckling av dina resultat.
Vi ser att du som söker har grundläggande datakunskaper i Microsoft Office samt godkända betyg i svenska A och engelska A. Har du övriga språkkunskaper samt tidigare erfarenhet av serviceyrken ser vi detta som meriterande.

Om jobbet

Region
Stockholm

Arbetstid / Varaktighet
Vi söker både heltidsanställda samt deltidsanställda

Utbildningsbakgrund
Din anställning inleds med en två veckor lång utbildning som pågår vardagar mellan 08:00-17:00.

Startdatum för tjänsten: snarast möjligt

Lön / Förmåner
Enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Varaktighet, arbetstid
Arbetet sker under våra öppettider: 08:00-18:00 Vi söker både heltids- samt deltidsanställda

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jacob Arvidsson jacob.arvidsson@nordic.webhelp.com +46 8 5010 4000

Företag
Webhelp Nordic

Adress
Webhelp Nordic
Armegränd 5
83132 Östersund

Kontorsadress
Armegränd 5

Jobbnummer
3340186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webhelp Nordic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webhelp Nordic: