Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag - GodEl! (Vik...

i Value Your Talent Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos i Value Your Talent Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

GodEl, Sveriges mest hållbara elbolag, söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa mot en bättre morgondag! Hit välkomnas du i rollen som kundservicemedarbetare tillsammans med ett dedikerat team som alla strävar efter att skapa en WOW-upplevelse för kunderna via både telefon och mejl. Det här ett vikariat till och med augusti 2024, med möjlighet till förlängning på deltid eller heltid. Det här jobbet passar dig som vill ha ett roligt heltidsjobb t.o.m. augusti men som planerar att studera efter sommaren och kan tänka sig att jobba extra under sina studier

GodEl är inte ett helt vanligt elbolag utan ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som startar företag där vinsten går till välgörande organisationer. Hittills har de genererat över 62,1 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen med flera. All el som de säljer är märkt med Bra Miljöval Vid sidan av detta investerar vi i klimatet. Bland annat genom att binda 110 procent av utsläppen av växthusgaser som genereras i vår värdekedja

Om rollen:

Som kundservicemedarbetare skapar du WOW-upplevelser för våra kunder genom telefon och mejl. Du hanterar kundserviceärenden med utgångspunkt i att skapa en effektiv kundhantering med riktigt hög kundnöjdhet. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du tycker om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna (The devil is in the details) men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.

Primära arbetsuppgifter:

• Svara på inkommande kundsamtal och mejl gällande faktureringsproblem, produktproblem, avtalstecknande, rådgivning, servicefrågor och allmänna kundfrågor.

• Upprätthålla en hög professionell standard med kunderna och arbeta för att ge en positiv upplevelse till alla som kontaktar GodEl

• Effektivt logga kundinformation i kundhanteringssystemet under och efter varje samtal/ärende.

• Hålla dig uppdaterad om produktkunskap, omvärldsfrågor, prisutveckling och bli informerad om eventuella ändringar i GodEls policy.

• Påverka GodEls bottenplatta genom att lösa problem och vända frustrerade kunder till återkommande och lojala kunder.

• Samarbeta med dina kollegor för att skapa en bra arbetsplats och utveckla vår produkt.

Publiceringsdatum
2024-02-21

Kompetenser
• Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

• Avslutad gymnasieutbildning


1-3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice

• Vana av att arbeta i kundsystem

• Officepaketet

Meriterande erfarenheter:

• Försäljning (starkt meriterande)

• Elmarknaden

• Administration


Andra språkkunskaper (extra meriterande om du behärskar Arabiska)

Färdigheter och personliga egenskaper:

• Trivs i telefon med både glada, ledsna och arga kunder.

• Kommunikativ

• Noggrann

• Förmåga att göra flera saker samtidigt (exempelvis informera/prata med kunden samtidigt som du loggar vad ni kommit överens om)

• Fungerar bra under stress och förstår att kundservicearbetet i vissa perioder (särskilt kring tex fakturering eller marknadshändelser) kan vara extra intensivt.

• Driven och vill utvecklas.

• Lägger stor vikt vid att bygga kundrelationer.

• Tar ägandeskap för dina uppgifter och sin utveckling. Frågar om hjälp vid behov.

• Trivs i team och att samarbetena med kollegor och vill bidra till en tillåtande, omtänksam, nyfiken och handlingskraftig kultur på arbetsplatsen.

• Tar självständigt ansvar över ditt eget arbete.

Genom att joina The Good Force...

• Blir du en del av Sveriges mest snabbväxande elbolag som skänker hela vinsten till världsförbättring.

• Får du hänga i The Good Force House, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.

• Kommer du att få ta del utav roliga teamsaktiviteter och AWs.

• Får du tillhöra ett fantastiskt och familjärt team.

• Tar du hand om Sveriges nöjdaste el-kunder (enligt SIFO).

• Följer du med på en spännande resa när de vänder upp och ner på elmarknaden.

Praktisk information
Start: Omgående (Det här ett vikariat till och med augusti 2024, med möjlighet till förlängning på deltid eller heltid.)
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: 8-17 mån-tors 8-16 fredag
Plats: Sundbyberg.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar GodEl med rekryteringsföretaget The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Linda, linda.g@thewofi.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
i Value Your Talent Sweden AB (org.nr 556944-5686), http://ivytalents.se

Arbetsplats
Ivy Talents

Kontakt
Emil Dreca
emil.dreca@ivytalents.se
+46738795858

Jobbnummer
8485046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från i Value Your Talent Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos i Value Your Talent Sweden AB: