Kundservicemedarbetare till Sanoma Utbildning

Experis AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Sanoma Utbildning" (publicerad 2024-03-27) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Har du ett intresse för skolans digitalisering och utveckling och trivs i en roll med mycket kundkontakt i skolans värld? Vill du vara med och bidra till att säkerställa bästa möjliga kundnöjdhet samt utveckla och förbättra etablerade processer och alltid sträva efter att nå en 'bäst i klassen' kundupplevelse? Sök då tjänsten som kundservicemedarbetare!

Sanoma - För dig som lär
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.

Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.

Om rollen

Som kundservicemedarbetare får du en bred och varierad tjänst med fokus både på kundrelationer och interna kontakter. Rollen är utåtriktad men innefattar också en stor del administration. I tjänsten ingår även att tillsammans med teamet utveckla gruppens arbetssätt och processer i syfte att optimera resurser, minska sårbarheten och säkerställa hög kundnöjdhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

* svara på kundfrågor och etablera goda kundrelationer genom olika kontaktkanaler
* skapa och hantera beställningar, returer och andra byten på uppdrag av kundens begäran
* administrera skolor, användare och licenser i alla våra digitala plattformar
* informera kunder om våra produkter och tjänster
* vägleda och utbilda kunder att förstå våra produkter och tjänster
* delta i produkt- och arbetsflödesutveckling



Du ingår i ett team som består av fem medarbetare, och rapporterar till kundservicechefen. Sanoma Utbildning sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda.



Vi söker

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som är kundcentrerad, gillar administrativa uppgifter, är strukturerad samt noggrann. Vi ser gärna att du är en person som är positiv, har god samarbetsförmåga och som gillar att stötta upp där det behövs. Du har god kommunikationsförmåga och är positiv och service-minded. För dig är kunden alltid i fokus och du har lätt för att snappa upp kundens behov som kan generera merförsäljning. Du kan planera ditt arbete och drivs av att utveckla redan befintliga processer och rutiner. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system.



Kvalifikationer för tjänsten

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från kundservice, försäljning eller annan liknande serviceroll.

* Har god datorvana för att ge bästa service till våra kunder
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
* Goda administrativa kunskaper
* Bekväm med kundkontakt över mejl, chatt och telefon
* Proaktiv och nyfiken, samt har en känsla för försäljning.
* Har en fullständig gymnasieexamen

Vad kan vi erbjuda dig?

Arbetstiden är 37,75 h per vecka. För tjänsten tillämpas fast lön, tjänstepension, försäkringspaket via kollektivavtal och högt friskvårdsbidrag. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 070-231 28 05.

Sista ansökningsdag är 9 april men urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "cf02c1f3-6926-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Sanoma utbildning

Kontakt
Katarina Thomasson
+46702312805

Jobbnummer
8569586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: