Kundservicemedarbetare till Memira

Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Memira" (publicerad 2022-05-20) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker Memira sin nästa stjärna till sitt kundserviceteam. Har du erfarenhet av att arbeta med kundservice, administration och har ett sinne för detaljer och kvalité? Då kan detta vara rollen för dig!

Om Memira

Memira Eyecenter är idag Nordens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten med ett helhetserbjudande inom syn och ögonhälsa. Visionen är att bli "the eye partner for life" och bli det självklara valet för allt som rör ögat.

Memirakoncernen omsätter idag ca 600 MSEK och är 240 anställda och finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Sammantaget har våra kirurger en samlad erfarenhet på över en halv miljon ögonoperationer.

Under de senaste åren har Memira expanderat organiskt och via förvärv inom såväl ögonsjukvård som optik. Detta gör att de nu har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonhälsa - ett unikt erbjudande som de vill erbjuda på fler orter i Skandinavien. Här finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.

Om rollen

I din roll som kundansvarig på Memiras kundservice ansvarar du för att ge wow-service på den norska marknaden via telefon, mejl och chatt. Du arbetar med att ta emot inkommande ärenden från Memiras kunder som rör bland annat screening inför operationer, rådgivning efter operation och kundfrågor som rör tidsbokning och kartläggning. Varje ärende loggas i Salesforce och du kommer även att genomföra journalskrivning. Du kommer att tillhöra ett team på 3 personer och även att ha en gruppchef att rapportera till.

Det norska kundserviceteamet sitter i fina, ljusa lokaler i Solna, tillsammans med det svenska kundserviceteamet och tillsammans med det danska kundserviceteamet i Köpenhamn utgör Memiras nordiska kundservice. Den nordiska kundservicen jobbar tätt tillsammans och har gemensamt tagit fram en servicebok i hur man på Memiras kundservice ger toppservice i alla kontakter externt likväl som internt.

Exempel på arbetsuppgifter

• Screeningssamtal inför operation med Memiras kunder
• Rådgivning efter operation
• Besvara ärenden som rör tidsbokningar

Om dig

För att trivas i den här rollen ser vi gärna att du arbetat med service och kundkontakt sedan tidigare. Du har vana av att arbeta med telefonen som främsta verktyg och är noggrann, strukturerad och initiativtagande. Du är en lagspelare som trivs i en arbetsmiljö som är dynamisk och prestigelös. Vidare ser vi att du har erfarenhet av administration och en vana för att arbeta strukturerat och noggrant i ett ärendehanteringssystem. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av ögonsjukvård eller har arbetat inom optik. Det är även meriterande om du har arbetat i Salesforce innan.

Publiceringsdatum
2022-05-11

Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta mot norska marknaden
• Grundläggande kunskaper i norska
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Serviceerfarenhet
• Vana av att arbeta med telefonen som främsta verktyg

Kompetenser

Noggrann och kvalitetsmedveten: Det är viktigt för dig att leverera i absolut toppklass där du är uppmärksam på detaljer, följer upp och säkerhetsställer ditt arbete.

Strukturerad: Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.

Lösningsorienterad: Du kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Memira. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Memira sitter i fina och ljusa lokaler vid Karolinska sjukhuset i Solna med goda kommunikationsmöjligheter. Detta är en roll på heltid och arbetstiderna är 07:45-16:45 måndag till fredag. Memira har ett omgående behov men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vidare erbjuder Memira goda förmåner till sina anställda.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryterande konsultchef Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se
072 991 88 58

Jobbnummer
6634513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: