Kundservicemedarbetare Till Kone
Clevry Sweden AB / Backofficejobb / Stockholm
2023-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Kundservicemedarbetare Till Kone" (sökbar t.o.m. 2025-03-01) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-08-15Om företagetKONEs svenska historia går tillbaka ända till 1887 då den första hydrauliska personhissen installerades i Stockholm av Graham Brothers som senare kom att införlivas i KONE. I Sverige har KONE ca 1 000 medarbetare fördelade på 28 kontor över hela landet, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Huvudkontoret är beläget i Kista. Där sitter även vårt kundcenter som är bemannat dygnet runt, årets alla dagar - alltid tillgängligt med snabb hjälp och service.
Tillsammans med våra partners och kunder hjälper vi till att göra Sverige mer tillgängligt! Vi är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. Lika stolta är vi också över att få hjälpa tusentals bostadsrättsföreningar och fastighetsägare runt om i Sverige med planering, service, förebyggande underhåll och modernisering av deras utrustningar.
Din roll
Vi har nu en spännande möjlighet för dig att bli en viktig del av KONE-teamet i Kista! Just nu söker vi en engagerad och självsäker kundtjänst-/larmcentralsmedarbetare som kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig och trygg kommunikation med våra kunder. Denna spännande roll erbjuder ett långsiktigt konsultuppdrag via Clevry, och du kommer att vara en nyckelperson i att hantera viktiga samtal och situationer.
Ditt arbete kommer att vara varierat och dynamiskt. Du kommer vara den första linjen av kontakt för KONEs företagskunder och bostadsrättsföreningar när det gäller felanmälningar och andra ärenden. Dessutom kommer du att spela en avgörande roll i att hantera larmsamtal från personer som befinner sig i krissituationer, som att vara fast i hissar eller liknande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Agera som den primära kontaktpunkten för KONEs företagskunder och bostadsrättsföreningar. Ditt ansvar innefattar att effektivt ta emot och hantera inkommande samtal och e-postmeddelanden relaterade till felanmälningar.
• En väsentlig del av din roll kommer att vara att identifiera och genomföra noggranna riskbedömningar i samband med säkerhetssituationer. Ditt kompetenta urval av lämpliga anvisningar och åtgärder kommer att spela en avgörande roll i att garantera en trygg och säker miljö för KONEs kunder.
• Du kommer även att vara involverad i ärendehanteringsprocessen tills dess att ärendet har godkänts av en kvalificerad tekniker.
• Du kommer att agera som en ansvarsfull länk för personer i nödsituationer, bland annat larmsamtal från individer som befinner sig instängda i hissar. Genom att förmedla tydliga instruktioner och stöd kommer du att hjälpa till att lugna och guida dessa individer genom krissituationer med ökad säkerhet och trygghet.
ProfilVi söker dig som har ett genuint intresse för kundservice och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi tror att du som söker är noggrann och självständig i ditt arbete samtidigt som du är en team-player med positiv attityd. Utöver detta är du också en naturlig problemlösare och har förmågan att hålla dig lugn i stressiga situationer.
Om du trivs i en dynamisk miljö där du kan vara hjälten bakom varje samtal, där din empati och beslutsförmåga gör en verklig skillnad, då är detta den perfekta rollen för dig!
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar KONE med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (
https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486),
https://www.clevry.com Arbetsplats Clevry
Kontakt Hanna Estenstad
hanna.estenstad@clevry.com +46 72 858 27 55 Jobbnummer 8030007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.