Kundservicemedarbetare till Ego Optiska

Inhouse AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

EGO Optiska designar och marknadsför glasögon- och solglasögonbågar. Företaget är marknadsledande i Sverige. Ego har licensavtal med varumärken som Björn Borg, J. Lindeberg, Peak Performance, Odd Molly, Tiger of Sweden och LEGO m.fl. Ego Optiska är ett familjeföretag i expansionsfas med cirka 34 anställda, de sitter i fina lokaler på Östermalm i Stockholm.
Ego Optiska har två kundserviceavdelningar, en för Sverige och en för övriga länder. Nu söker de en ny medarbetare till sin kundservicefunktion export, helst norsktalande.

Publiceringsdatum
2011-01-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare export ansvarar du för att bemöta utländska kunder och serva dem med flexibla lösningar. Ego Optiska har egen säljkår i Norge och tanken är att du kommer att bli ansvarig för de Norska kunderna.
Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande samtal
• Registrera beställningar och ta emot returer
• Skicka reservdelar
• Hantera övriga förfrågningar från Ego Optiskas kunder och tillsammans med dina kollegor lösa de problem som kan uppstå
• Övriga administrativa uppgifter

Kvalifikationer
Som person är du serviceminded, glad och positiv. Du är bra på att organisera och tycker om administrativa arbetsuppgifter och därmed även ordning och reda. Då du kommer att vara del av ett team är det viktigt att du har vana och vilja att samarbeta, dock kräver rollen även att du kan arbeta självständigt för att lösa vissa uppgifter. Du är en problemlösare och villig att ta ansvar i en bransch som är i förändring. Kundserviceteamet består av nio medarbetare som drivs av att arbeta hårt och att ha roligt på jobbet.
Bakgrund
Tidigare erfarenheter av kundservice är meriterande och att du arbetat med service är ett krav. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat och kunskaper i Norska och Danska är meriterande. Du är en van användare av excel och behärskar därmed enklare uträkningar och att sammanställa listor.

Övrig information
Detta är en rekrytering med sex månaders provanställning. Arbetstider är kl.8-17.
Tjänsten ska tillsättas omgående och intervjuer sker löpande. Glöm inte att motivera varför just du passar för tjänsten i din ansökan. Vill du arbeta på ett företag på väg uppåt med drivna medarbetare och bra atmosfär, sök denna tjänst nu!
Frågor? Kontakta Mariette Wolfers

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
11438 STOCKHOLM

Kontorsadress
Grev Turegatan 30

Jobbnummer
814060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: