Kundservicemedarbetare till Bring Citymail

Bring Citymail Bring Citymail / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail Bring Citymail i Stockholm

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.
Bring Citymail är en av post- och logistikspecialisterna i Bring, en del av koncernen Posten Norge. Koncernen omsätter 3,3 miljarder euro och har 24 000 medarbetare. Vår ambition är att utvecklas till en post-, kommunikations- och logistikkoncern i världsklass med Norden som hemmamarknad.
Vi söker en person till vår Customer Service avdelning. Vi består idag av ett gäng på 8 perso­ner med stark teamkänsla! Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare med skinn på näsan som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar med såväl service gentemot våra mottagare som kunder och säljare och telefonen blir ett av dina vik­tigaste arbetsredskap.

Publiceringsdatum
2010-07-16

Dina arbetsuppgifter
• Via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frågor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare, men även en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
• Administrativa göromål såsom utreda reklamationer med ersättningsanspråk, uppföljning av ärende till mottagare eller berörd avdelning inom Bring
• Att förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dialog med våra kunder
• Administrativa uppgifter såsom inlägg av förbokningar samt uppgifter gällande nya kontakter och kunder, registrering och utredning av kundklagomål, utskrift av uppföljningsrapporter m.m.
• Dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem
• Ta emot kundsamtal via telefon angående diverse frågor kring utskick och fakturor

Bakgrund
• Minst 6 månaders erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering via telefon i kundtjänst
• Gärna 6 månaders erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om det varit på en säljavdelning
• Goda kunskaper i office-paketet  
• Avslutat gymnasium
 Vi söker dig som 
• Har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• Förstår betydelsen av ett professionellt, flexi­belt och servicemedvetet kundbemötande
• Har en god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt
• Har en god problemlösningsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Har en stor portion ödmjukhet och lyhördhet 
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 10 månader med tillträde snarast. Möjligheter finns till förlängning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/Vikariat under 10 mån

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Bring Citymail Bring Citymail

Adress
Bring Citymail Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
695560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail Bring Citymail: