Kundservicemedarbetare till Apotekets Kundcentrum i Göteborg
Apoteket AB / Kundservicejobb / Göteborg
2022-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Apotekets Kundcentrum i Göteborg" (publicerad 2022-09-08) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Välkommen till Kundcentrum i Göteborg! Här arbetar vi med lagerhållning och distribution av läkemedel till sjukhus och vårdinrättningar i Västra Götaland Regionen, Region Halland och Region Jönköping. Vi jobbar med orderberedning, licenshantering, kundservice, beredskap, hemdialys, läkemedelsservice samt Skeppsapoteket. Apoteket satsar för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi har en medarbetare som skall gå i pension som vi nu söker en ersättare för.
Våra öppettider är vardagar 07.30-17.00 alternativt normal kontorstid. Arbetsplatsen är på Kundcentrum och Tamros lager i Hisings Backa.
Att arbeta inom kundservice på Kundcentrum
Här kommer du att huvudsakligen arbeta med att ta emot kundsamtal på telefon, svara kunder på mail och lägga upp nya kunder i affärssystemet. Du kommer också att vara med och stötta i arbetet på våra olika enheter. Samt vara behjälplig inne på Tamros lager. Utöver att arbeta i vårt affärssystem eBS så sker mycket arbete i Outlook, Teams, Excel och Word. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att arbeta efter våra rutiner och processer för att uppnå god kvalitet och nöjda kunder.
Varför Apoteket?
Det finns många själ att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men vi tror att man söker sig hit av en anledning. Bra stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet och det är därför vi bl.a. har branschens högsta friskvårdsbidrag. Hos Apoteket jobbar du dessutom på ett av Sveriges mest hållbara företag.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har arbetat i en kundservice och känner sig säker i kunddialogen. Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande med logistik- eller sjukvårdsbakgrund. Det är ett absolut måste att du behärskar Outlook, Teams, Excel och Word.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en förmåga att väga in olika aspekter i ett beslut. Du trivs med och kan arbeta både självständigt och i team.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.
Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-02-02ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagApoteket AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Apoteket AB (org.nr 556138-6532),
https://www.apoteket.se/ Kontakt Per Kjörling, Chef region syd AE Vård
Per.Kjorling@apoteket.se 070-374 34 90 Jobbnummer 6304998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.