Kundservicemedarbetare semestervikariat
Dala Vatten och Avfall AB / Kundservicejobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dala Vatten och Avfall AB i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Vansbro eller i
hela Sverige Dala Vatten och Avfall har hand om drift, utveckling, samordning, administration och planering av vatten och avlopps- och avfallsverksamheterna i Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret ligger i Leksand.
Mycket av det arbete vi utför varken syns eller hörs, men det skulle omedelbart märkas om det upphörde. Genom planering, analys och utveckling levererar vi den kritiska infrastruktur som är grundförutsättningen för att vi ska kunna bo och leva i våra kommuner.
Vårt uppdrag är att säkerställa att våra kunder har tillgång till rent vatten och miljöriktig avlopps-och avfallshantering. Vårt uppdrag är också att skapa förutsättningar för våra kunder att göra mer hållbara val. Vi förvaltar våra verksamheter med kunden i fokus och med hjärta för miljön och den hållbara utvecklingen för våra samhällen. Vårt mål är att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i alla vatten-, avfalls-och avloppsfrågor
Brinner du för att ge god service? Då kan det vara dig vi letar efter!
Publiceringsdatum2023-02-20Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i vår kundservice svarar du på frågor och ger service till våra kunder via telefon, mail och besök. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Du kommer ge råd och svara på vatten-, avlopps- och avfallsfrågor från våra kunder. Du ansvara även för vår posthantering och i viss mån inkommande gods till kontoret.
Som kundservicemedarbetare tillhör du ett mindre team inom den egna avdelningen Kundservice och rapportering sker till Chef Kundservice.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och är van att hantera olika typer av service/kundfrågor. Har du tidigare arbetat i tex EDP Future, ser vi det som en fördel. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig och privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.
Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS 365. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är tekniskt och /eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Dina egenskaperSom person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.
Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet. Flexibilitet och mångfald i arbetsuppgifter ställer krav på din förmåga till inlärning. Du blir en viktig drivkraft i vårt kontinuerliga förbättringsarbete.
Om tjänstenSemestervikariat, 100%. Tillträde i maj. Tjänsten är placerad i Leksand.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan senast den 19 mars 2023. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillsättning kan göras innan ansökningstiden gått ut.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dala Vatten och Avfall AB (org.nr 556714-8555)
Tallskogsvägen 1 (
visa karta)
793 25 LEKSAND
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Chef Kundservice
Ola Nyström
ola.nystrom@dvaab.se 0247-44127 Jobbnummer 7464930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.